Διευκρινίσεις για τη διακοπή του μνημοσύνου του Πατριαρχείου Ρουμανίας

ImageΤο Πατριαρχείον Ιεροσολύμων  εξέθεσεν αρκούντως τους λόγους της αντιθέσεως αυτού προς την ανέγερσιν του ναού εις Ιεριχώ υπό του Πατριαρχείου Ρουμανίας ως και τους λόγους διακοπής του μνημοσύνου του Πατριάρχου Ρουμανίας εις τα Δίπτυχα, τόσον εις την υπ’ αριθ. 63/27-1-2011 επιστολήν του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου προς τον Μακαριώτατον Πατριάρχην Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ, όσον και εις την σχετικήν ανακοίνωσιν εις την ιστοσελίδα αυτού (http://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/).

Ως εκ τούτου δεν είναι πρόθεσις του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων να εμπλακή μετά του Πατριαρχείου Ρουμανίας εις μίαν ατέρμονα διαδικτυακήν αντιπαράθεσιν, επιζήμιον δια τα μέλη της Εκκλησίας.

Παρά ταύτα, θεωρεί απαραίτητον να παράσχη ωρισμένας διευκρινίσεις ως απάντησιν εις ωρισμένα σημεία της επιστολής υπ’ αριθ. 2133/4-04-2011 του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ρουμανίας κ.κ. Δανιήλ προς τον Μακαριώτατον Πατριάρχην Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλον και της ανακοινώσεως κατά την συνέντευξιν του θεοφιλεστάτου βοηθού Επισκόπου Campineanul κ. Κυπριανού εις την ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Ρουμανίας http://www.basilica.ro/en/news την 12ην Μαΐου 2011.

Όσον αφορά εις την ισχυριζομένην υπό του Πατριάρχου Ρουμανίας προσφοράν του Πατριαρχείου Ρουμανίας προς το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων δια κληρικών Ρουμανικής καταγωγής, το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων διαβεβαιοί ότι οι διακονούντες Ρουμάνοι κληρικοί εις το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων είναι δύο μόνον, κανονικώς προσγεγραμμένοι.

Όσον αφορά τον ισχυρισμόν ότι η διακοπή του μνημοσύνου και η καθαίρεσις του Αρχιμανδρίτου Ιερωνύμου είναι αντικανονικαί πράξεις, διότι είχεν αρχίσει ο επί του θέματος διάλογος, απεφασίσθη ούτως υπό της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, διότι τόσον εκ της επιστολής του Πατριάρχου Ρουμανίας, όσον και εκ της επισκέψεως του θεοφιλεστάτου βοηθού Επισκόπου κ. Κυπριανού,  ήτο προφανές ότι ο διάλογος ούτος εννοείτο υπό του Πατριαρχείου Ρουμανίας ως οδηγών μόνον εις την νομιμοποίησιν της δημιουργηθείσης αντικανονικής καταστάσεως.

Όσον αφορά τον ισχυρισμόν του θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κυπριανού περί της καθαιρέσεως του Αρχιμανδρίτου Ιερωνύμου, ως κληρικού άλλης δικαιοδοσίας, χωρίς ούτος να κληθή προηγουμένως, τούτο δεν ευσταθεί, διότι η καθαίρεσις αυτού απεφασίσθη, καθ’ ότι το εκκλησιαστικόν παράπτωμα αυτού έλαβε χώραν εις την κανονικήν δικαιοδοσίαν του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και καθ’ ότι ούτος επανειλημμένως προσεκλήθη και προειδοποιήθη.

Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων δεν δύναται να συμμερισθή την θέσιν του θεοφιλεστάτου Επισκόπου κ. Κυπριανού εις την συνέντευξιν αυτού της 12ης Μαΐου 2011 περί ονομασίας νυν του αντικανονικώς πηχθέντος θυσιαστηρίου ως “settlement” /«συνοικισμού» ή «εγκαταστάσεως», ποίας κατηγορίας; ούτε και περί διακοπής του μνημοσύνου δια δογματικάς παρεκκλίσεις μόνον.

Οι κανόνες της Εκκλησίας δια πήξιν θυσιαστηρίου εις μη οικείαν δικαιοδοσίαν είναι σαφείς και απερίφραστοι.

Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων διευκρινίζει προς πάσας τας αδελφάς Ορθοδόξους Εκκλησίας, προς τας οποίας και θα αποστείλη προσεχώς την σχετικήν Συνοδικήν απόφασιν της 26ης Απριλίου/9ης Μαΐου 2011 περί διακοπής του μνημοσύνου, ότι η από το πρόσχημα των προσκυνητών επιχειρουμένη δικαίωσις και παγίωσις της αντικανονικώς δημιουργηθείσης καταστάσεως υπό του Πατριαρχείου Ρουμανίας αποτελεί την απαρχήν της σταδιακής αποδομήσεως του δικαιοδοσιακού πλαισίου αυτού και μετατροπής αυτού εις ελεύθερον πεδίον δράσεως, μη οριζομένου ποιμαντικώς υπ’ αυτού, ως συνέβαινε δια μέσου των αιώνων.

Το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων παραμένει σταθερόν εις τον προσανατολισμόν της εν Χριστώ πλήρους κοινωνίας μετά του Πατριαρχείου Ρουμανίας, εφ‘ όσον αύτη θα εδρασθή επί την πέτραν της απολύτου ομοφωνίας του απαραβάτου σεβασμού των απ’αιώνος δικαίων αυτού εν τη Αγία Γη.

Εμφανίσεις: 71655
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!