Απαντητική επιστολή του Σημάτη στο Καλαβρύτων
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 09 Ιανουαρίου 2008
-
Γράφτηκε από τον/την Επιστολή Παναγιώτη Σημάτη
-
Π. Σημάτη που ως γνωστόν έχει υποστεί αφορισμό από τον Μητροπολίτη Αιγιαλείας και Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο.
Γιατί δεν ανταποκρίθηκα στην Πρόσκληση του Μητροπολίτη κ. Αμβρόσιου
Ο Μητροπολίτης -παραμονές Χριστουγέννων- κοινοποίησε ως ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, δια τοπικών εφημερίδων μια προσωπική τηλεφωνική συνομιλία μου με ανθρώπους του.
Σ’ αυτή με παρουσίαζε στους συμπολίτες και στους μαθητές μου, ως άνθρωπο που αρνείται τον διάλογο. Στη συνέχεια προέβη σε μια ακόμα πρωτοφανή για εορταστική περίοδο ενέργεια.
Στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως, αντί για ευχές, ανάρτησε την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και την διατήρησε εκεί όλη την περίοδο των εορτών για να με εκθέσει περισσότερο.
Μου ζητήθηκαν διευκρινήσεις από συμπολίτες, αλλά και Αθηναίους που είδαν την Ανακοίνωση κι αναρωτήθηκαν, γιατί ο Σεβ/τος αναζωπυρώνει πάλι το θέμα, και απαντώ με τα εξής:
1) Είναι γνωστό πως ο Σεβ/τος με αφόρισε, παραβαίνοντας Νόμους της Πολιτείας και Ι. Κανόνες. Αυτή η ενέργεια κατακρίθηκε από πολλούς, η δε Πανελληνία Ένωση Θεολόγων με Ψήφισμα εκατοντάδων μελών της, που εστάλη στην Ι. Σύνοδο, ζητά άρση του Αφορισμού. Εκ τούτων ο Σεβ/τος πιέζεται και γι’ αυτό προσπαθεί να μετακυλήσει στις πλάτες μου όλες τις ευθύνες, αποφεύγοντας να παραδεχτεί έστω και ένα ελάχιστο μερίδιο απ΄ όσα του αναλογούν. Γι’ αυτό κι επιδιώκει: α) να με εξαναγκάσει να πάω στο γραφείο του για ιδιωτική-άνευ αντικειμένου συζήτηση και όχι για ειλικρινή διάλογο. Δείχνει να μη τον ενδιαφέρει η διευθέτηση των της Πίστεως, μα ένας οποιοσδήποτε συμβιβασμός. «Συμβιβασμός, όμως, στα της Πίστεως δεν χωρεί» και μάλιστα από θεολόγο που δουλειά του είναι να διδάσκει την Ορθόδοξη Πίστη, παρά τις προσωπικές του ελλείψεις. β) Επιπλέον, θέλει να του ζητήσω...συγνώμη!!! Συγγνώμη, όμως, ζητά ο παρανομήσας κι όχι το θύμα. Διαφορετικά θα ενθαρρύνεται ο οποιοσδήποτε ηγέτης να συνεχίσει να αδικεί, αφού θα γνωρίζει ότι οι πιστοί θα του ζητήσουν και συγγνώμη. Εν τούτοις, δεν απαίτησα τη συγγνώμη του.
Αντίθετα, για όποιες εκφράσεις θεώρησε υπερβολικές, διατύπωσα την πρόθεση να ζητήσω συγγνώμη με τρεις Επιστολές α) προς τους Μητροπολίτες, 12/7/06, β) την Ι. Σύνοδο (19/1/07) και γ) την Επιστολή προς τον ίδιο (14/5/07), που κοινοποίησα σε τρεις επώνυμους συμπολίτες (τους Χ.Τ., Π.Α. και Κ.Δ. που αυτός υπέδειξε). Σ’ αυτή πρότεινα τη σύνταξη κειμένου, στο οποίο «θα δηλώνω ότι δεν είχα πρόθεση να σας θίξω». Αν «εκφράσεις ή ενέργειές μου περιείχαν κάποιες υπερβολές ζητώ συγγνώμη». Και εσείς, συνέχιζα, θα ανασκευάσετε τα ημαρτημένα και θα ανακαλέσετε το επιτίμιο, αφού η βασική αιτία που το επέβαλε, ήταν η κατοχυρωμένη επιστημονικά γνωμάτευση που εξέφρασα γι’ αυτά.
Ο Σεβ/τος αρνήθηκε να απαντήσει και να διορθώσει τις αιρετίζουσες θέσεις. Και ενώ είναι δραστήριος, όταν πρόκειται περί οικονομικών και οικοδομικών θεμάτων, περί πακέτων της Ε.Ο.Κ., ενώ είναι ομιλητικός για θέματα πολιτικά ή εθνικά, για το κύριο έργο του -την ορθόδοξη μαρτυρία- σιωπά, αποφεύγει το διάλογο.
2. Για να γίνει ένας διάλογος πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο θέμα, (που δεν υπάρχει στην Πρόσκληση που μου απηύθυνε), αλλά και η ελευθερία και η ισότητα των διαλεγομένων. Αν δεν υπάρχουν αυτά, (όπως τώρα, που ο ένας καλείται στο Διάλογο κουβαλώντας στην πλάτη ένα παράνομο αφορισμό), ποια ελεύθερη και ισότιμη συζήτηση μπορεί να γίνει; Και μπορεί ο αδικηθείς να εμπιστευθεί την κρίση του αδικήσαντος;
Έπειτα· ένας Επίσκοπος που καταστρατηγεί τους Ι. Κανόνες, είναι δυνατόν να σεβαστεί ένα θεολόγο ή να του εμπνεύσει εμπιστοσύνη; Πώς να εμπιστευτώ ως ειλικρινές, το κάλεσμα «αγάπης» του Σεβ/του, όταν γνωρίζω, πως στις 12/5/06 π.χ., ενώ διαβεβαίωνε με Επιστολή τους καθηγητές ότι «η πατρική μου αγκάλη είναι ανοικτή» για το Σημάτη, ταυτόχρονα απέκρυπτε, πως
5 μέρες νωρίτερα με είχε καταγγείλει με ένα εμπαθές κείμενο στο Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας να μου επιβληθεί μια δεύτερη τιμωρία; Πώς να τον εμπιστευτώ, όταν το περυσινό Πρωτοχρονιάτικο «δώρο» που μου έκανε, ήταν η φιλοξενία στο ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ της Μητροπόλεως δημοσιεύματος, δια του οποίου “προτρεπόταν” ένας θαλερός διάκος να με...«σπάσει στο ξύλο»; Πώς να εμπιστευθώ τον Σεβ/το, που με απείλησε (ακόμη και μετά τον αφορισμό) πως μου ετοιμάζει κάτι ακόμα χειρότερο; Έγραψε: «τα χειρότερα (για το Σημάτη) έπονται»!Τον Διάλογο με το Σεβ/το πραγματοποιώ εδώ και 6 χρόνια με δημοσιεύσεις στον Τύπο και συζήτηση μιας ώρας στο Γραφείο του. Εκεί ουσιαστικά ο Διάλογος τερματίστηκε με ευθύνη του, αφού παρέμεινε αμετακίνητος στις θέσεις του. Από τότε προσπαθεί να με φιμώσει με
Ανακοινώσεις, συκοφαντίες, απειλές και βασικό του όπλο τον αφορισμό. Από την πλευρά μου συνέχισα τον διάλογο μονομερώς, με άρθρα και έκδοση 3 βιβλίων, όπου με επιχειρήματα από Πανεπιστημιακά και Θεολογικά συγγράμματα διατύπωσα ευπρεπώς τις θέσεις της Εκκλησίας μας, που αυτός κακοποίησε.
3. Αλήθεια, «με ποια λογική, εξαρτάται η ορθή ομολογία της πίστεως του Επισκόπου, από το αν ένας πιστός (ο Σημάτης εν προκειμένω) θα προσέλθει ή όχι στο Γραφείο σας για διάλογο;» τον ερωτούσα στην Επιστολή της 14/5/07. Απάντηση δεν πήρα. Όσο αρνούμαι, λοιπόν, να τον επισκεφθώ, θα συνεχίζει να διδάσκει λανθασμένες θεολογικά θέσεις; Φαίνεται πως ναί, σύμφωνα με όσα πρόσφατα διεμήνυσε δια του Χ.Σ.: να έρθει ο Σημάτης στη Μητρόπολη για να συζητήσουμε (είπε ο Σεβ/τος), να δοθούν εξηγήσεις και να ζητήσει συγγνώμη για να λήξει το θέμα, και εις το εξής να μη επανέλθει και να μην ξαναγράψει γι’ αυτά!
4) Με το Μητροπολίτη δεν έχω ιδιωτικής φύσεως διαφορές, ώστε να τις συζητήσουμε μακράν της δημοσιότητος, στο Γραφείο του. Τα θεολογικά θέματα που προέκυψαν, ακόμα...«εξετάζονται» από Επιτροπή της Ι. Συνόδου και είναι αντιδεολογικό, ενώ έχω προσφύγει εκεί, να συζητώ ταυτόχρονα μαζί του, προσβάλλοντας τους Συνοδικούς. Να πληροφορήσω όμως, πως 5 Μητροπολίτες έλαβαν δημόσια αντίθετη θέση σε αυτά που ισχυρίζεται. Ακόμα και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος (τότε δεν είχε βαδίσει τους Βατικάνειους διαδρόμους) αποδεικνύει λανθασμένες τις απόψεις του Σεβ/του, με το βιβλίο του Μελέτιος Πηγάς.
Ας προκαλέσει ο Σεβ/τος τους συν-Επισκόπους του να του απαντήσουν: συμφωνούν με τις συγκεκριμένες κατακριθείσες θεολογικές του απόψεις; Από τις απαντήσεις θα καταλάβει ότι -ευτυχώς- είναι ελάχιστοι οι ομοϊδεάτες του, που κάνουν τον Πάπα να τρίβει από ικανοποίηση τα χέρια του, έχοντας τέτοιες ευνοϊκές για τη Βατικάνεια προπαγανδιστική πολιτική θέσεις.
5) Τέλος ας διερωτηθεί για τούτο: Είναι δυνατόν ο πρόεδρος των Αρχιτεκτόνων ή των Ιατρών να υιοθετεί θέσεις αντίθετες με το καταστατικό και τα επιστημονικά δεδομένα, αντίθετες π.χ. με την ιατρική δεοντολογία, και να συνεχίζει να εκπροσωπεί τον σύλλογό του; Αντίστοιχα, πώς μπορεί ένας Επίσκοπος να μη έχει ακόμα ξεκαθαρίσει κάποια σημεία της Πίστεως που εκπροσωπεί και να διδάσκει διαφορετικά απ’ όσα η Εκκλησία;
Αυτά προς το παρόν. Ελπίζω ο Σεβ/τος να τηρήσει την δημοσιογραφική δεοντολογία και να αναρτήσει και τη δική μου απάντηση στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως, ξεκινώντας πάλι (αν επιθυμεί), ένα ιδιότυπο Διάλογο εκεί, στον οικείο τόπο και όχι δια μέσου των εφημερίδων. Εξ άλλου η ιστοσελίδα δεν αποτελεί “βήμα” προσωπικών του μόνο Ανακοινώσεων, αλλά χώρο αντικειμενικής πληροφόρησης των πιστών.
Παναγιώτης Σημάτης
θεολόγος- Εμφανίσεις: 86057