Αντιδράσεις για διοργάνωση Διορθοδόξου Συνεδρίου
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2009
-
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr - 10:12
-
στο νησί Διορθόδοξο Συνέδριο με τη συμμετοχή και εκπροσώπων άλλων ορθοδόξων Εκκλησιών.
Η είδηση αυτή έχει κινητοποιήσει ορισμένους παράγοντες οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν θέλουν «άθεους» στο νησί!
Να αναφερθεί πως λόγω των έντονων αντιδράσεων, η Μητρόπολη σκέφτεται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να διοργανώσει το Διορθόδοξο Συνέδριο στην Λέρο. Αυτή η σκέψη όμως φέρνει αντεπιχειρήματα από την άλλη πλευρά.
Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω δημοσίευμα της Εφημερίδας «Η Αργώ της Καλύμνου», το οποίο περιγράφει τα γεγονότα και θέτει πολλές ερωτήσεις:
Η Κάλυμνος, «το νησί των γραμμάτων», όπως θέλουμε να ισχυριζόμαστε με περηφάνια (άνευ αποχρώντος λόγου…, καθότι τα «γράμματα» δεν είναι μόνο ένα πτυχίο…), η Κάλυμνος της πλούσιας πολιτιστικής παράδοσης, η Κάλυμνος των Τεχνών (ζωγραφικής, γλυπτικής κ.α.), αλλά και η Κάλυμνος που επιμένει να λέει ότι είναι δημοκρατικό νησί, κρύβει στους κόλπους της και τη μαύρη αντίδραση και ένα τυφλό, πονηρό και υστερόβουλο φανατισμό πάνω σε θέματα θρησκείας.
Ο Μητροπολίτης κ. Παΐσιος είχε τη φωτεινή και προοδευτική ιδέα να σκεφτεί τη διοργάνωση Διορθόδοξου Συνεδρίου στην Κάλυμνο, εγκαινιάζοντας μάλιστα και μ’ αυτή την εκδήλωση την πινακοθήκη Μάγκου, στον Οσιο Σάββα.
Δυστυχώς όμως έχουν ξεσπάσει λυσσώδεις αντιδράσεις. Κάποιοι «ζηλωτές» απαιτούν να μην πατήσουν το πόδι τους στην Κάλυμνο οι «άθεοι»… χριστιανοί των άλλων ορθόδοξων εκκλησιών. Εχουμε ξεφύγει εντελώς.
Ι. Με την ελπίδα ότι κάποιοι έχουν καλές προθέσεις, τους ρωτάμε:
1. Είναι άθεοι οι πατριάρχες Ιεροσολύμων, Αλεξάνδρειας, Μόσχας, Βουλγαρίας Τσεχίας και οι λοιποί. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων και οι περί αυτόν επίσκοποι και θεολόγοι που ζουν και αγωνίζονται για τη στήριξη της Ορθοδοξίας στην πόλη του Παναγίου Τάφου και του μεγαλοπρεπούς ναού της Αναστάσεως, όλοι τους εκεί κάτω είναι «άθεοι»; «Άθεοι» οι πατριάρχες όλων των ορθόδοξων που αποτελούν φάρους της Χριστιανοσύνης; Και γιατί πηγαίνουν «θρησκευτικές εκδρομές» στα Ιεροσόλυμα, σε πατριαρχείο και χώρο που κυκλοφορούν «άθεοι»… Χριστιανοί; Έχουν συνειδητοποιήσει τι λένε; Πάνε να μας τρελάνουν ή πουλάνε τρέλα για άλλους σκοπούς…;
2. Μήπως τους βλέπουν σαν «άθεους», επειδή είναι με το λεγόμενο «Παλιό Ημερολόγιο» (ή εορτολόγιο); Τότε, γιατί πολλοί από αυτές τους «γκαζομένους» χριστιανούς, τους χριστιανιστές, πηγαίνουν στην Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης, στην Κάλυμνο, παρακολουθούν ιερές ακολουθίες, ψάλλουν μαζί με τις «άθεες» καλόγριες, δωρίζουν στην Μονή χρήματα, κάνουν τα κόλλυβα συγγενών τους κ.λπ.; Καλά κάνουν, αλλά δεν είναι με το «Παλιό Ημερολόγιο» η Ιερά Μονή της Αγ. Αικατερίνης;
Η μήπως κρατάνε για τον εαυτό τους το δικαίωμα να εκκλησιάζονται και με το «Παλιό Ημερολόγιο» και με το «Νέο», αλλά απαγορεύουν στο Μητροπολίτη να φέρει στην Κάλυμνο προσωπικότητες της Χριστιανοσύνης, επειδή είναι με το «Παλιό», άρα «Άθεοι»;
3. Αλλά, κι αν θεωρήσουμε ότι όλες οι ορθόδοξες εκκλησίες και οι πατριάρχες, επίσκοποι, θεολόγοι του «Παλιού Ημερολογίου» κολυμπάνε… στην αθεΐα, χρέος των χριστιανών της Αγάπης, που «ορθοτομούν και τον λόγο της Αληθείας», δεν είναι να αγκαλιάσουν τα «απολωλότα πρόβατα» και να τα φέρουν στον… ίσιο δρόμο;
4. Γιατί φοβούνται το διάλογο; Στο κάτω δε μιλάμε και για καμιά Οικουμενική Σύνοδο!
ΙΙ. Αλλά πέρα από την ιδιάζουσα συμπεριφορά των αντιδρώντων στο Διορθόδοξο Συνέδριο, που σχεδιάζει ο Μητροπολίτης, ποια είναι η αντίδρασης της λοιπής κοινωνίας. Η κοινωνία της Καλύμνου εκφράζεται μόνο μέσα από αυτές τις σκοταδιστικές αντιδράσεις.
Επίσης, ποια είναι η αντίδραση των λεγόμενων πνευματικών σωματείων της Καλύμνου, με πρώτο και καλύτερο το Αναγνωστήριο Αι Μούσαι, που έχει και μια ιστορία; Τους εκφράζουν οι μεσαιωνικές πρακτικές;
Αλλά και οι άνθρωποι της παιδείας, μιας και ζούμε στο «Νησί των Γραμμάτων και των Τεχνών», δεν ενοχλούνται από τέτοιες εξτρεμιστικές αντιδράσεις δήθεν γνήσιων Χριστιανών; Οι επιστημονικοί σύλλογοι δεν έχουν λόγο απέναντι σε φαινόμενα σκοταδισμού χριστιανικών κύκλων, που απαιτούν να διοικούν την τοπική εκκλησία.
Να επιβάλλουν κάθε φορά τη γνώμη τους σαν την πιο γνήσια και να απαιτούν από το μητροπολίτη… συμμόρφωση. Είναι μια αμαρτία πολλών δεκαετιών. Αυτό όμως το «απόστημα» ο κ. Παΐσιος πρέπει να το σπάσει. Αλλιώς, είναι σαν να παραδίδει τη μητρόπολη σε παραεξουσίες.
Ένα Διορθόδοξο Συνέδριο, που σε τελευταία ανάλυση περιορίζεται στις επαφές και γνωριμίες, χωρίς να κρίνονται δόγματα και θεωρητικές δοξασίες, πρέπει να το επιβάλει. Αλλά, σ’ αυτό το συνέδριο πρέπει να κληθούν ιερείς (θεολόγοι και μαχητές των αιρέσεων) αλλά και κοσμικοί να μιλήσουν για θέματα φυσιογνωμίας και περιεχομένου του Χριστιανισμού.
Επίσης, είναι ανάγκη να ξεχωρίσει ο ρόλος των λαϊκοί από τους ρασοφόρους. Είναι χρήσιμοι οι λαϊκοί που βοηθάνε την Εκκλησία, αλλά δεν θα γίνονται και παράγοντες λειτουργίας της μητρόπολης και γενικότερα της Εκκλησίας, ώστε να αναλάβουν αυτοί να προσυπογράφουν ποιο είναι το γνήσιο ορθόδοξο και ποιο το αθεϊστικό του… Χριστιανισμού. Για να ξέρουμε τελικά ποιος πρέπει να κυβερνά τη Μητρόπολη.
Το Συνέδριο πρέπει ο Μητροπολίτης κ. Παΐσιος να το πραγματοποιήσει στην Κάλυμνο (όχι στη Λέρο), αφού για την Κάλυμνο ξεκίνησε. Δεν πρέπει να επιβάλει το νόμο του ο σκοταδισμός.
- Εμφανίσεις: 26031