Δ/ντης Παιδείας Ι.Α.Αμερικής "Χωρίς χρήματα δεν μπορεί να προχωρήσει η Παιδεία"
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 07 Ιουλίου 2010
-
Γράφτηκε από τον/την Εθνικός Κήρυκας - Θεόδωρος Καλμούκος 22:40
-
Την ομολογία πως «εάν στο γραφείο Παιδείας δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, για να επιτύχει η Παιδεία θέλει να δαπανήσεις χρήματα», ανέφερε ο Διευθυντής Ελληνικής Παιδείας της Αρχιεπισκοπής Ιωάννης Ευθυμιόπουλος στη συνεδρίαση για την Παιδεία στην Κληρικολαϊκή.
Εν τω μεταξύ, δεν ήταν γνώστης του σχεδίου κατάρτισης δασκάλων και διδασκαλισσών που έχει εκπονήσει το Ελληνικό Κολέγιο και το οποίο αποκάλυψε στην Κληρικολαϊκή ο Νίκος Ανδριώτης πρόεδρος της σχολικής επιτροπής του Καθεδρικού Ναού Αστόριας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δώδεκα διδακτικές μονάδες ή credits και θα χορηγεί «Πιστοποιητικό Διδασκαλίας Νεοελληνικής Γλώσσας και Ελληνικού Πολιτισμού».
Συγκεκριμένα, τριάντα έξι σύνεδροι κληρικοί και λαϊκοί παρευρέθηκαν στη συνεδρίαση για την Ελληνική Παιδεία στην 40η Κληρικολαϊκή Συνέλευση, που έγινε το απόγευμα της Τρίτης επί δύο ώρες από τις 1 έως τις 3, ενώ είχε ανακοινωθεί πως θα επαναλαμβανόταν και πάλι από τις 3 έως τις 5.
Και τούτη τη φορά δεν παρευρέθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος, τουλάχιστον στην συνεδρίαση από τις 1 έως τις 3, παρευρέθηκε όμως ο Μητροπολίτης Σικάγου Ιάκωβος εξ’ ιδίων του επειδή όπως είπε «αγαπώ και νοιάζομαι για την ελληνική Παιδεία και γλώσσα».
Δεν υπήρχε διάταξη συγκεκριμένης και ορισμένης θεματολογίας, αλλά επαναλήφθηκε αυτό που έγινε και τα τρία τελευταία χρόνια, μία συζήτηση εκ του προχείρου. Της επιτροπής προήδρευσε ο Στιβ Γουναρδής από τη Νέα Υόρκη.
Μίλησαν ο διευθυντής Παιδείας Ιωάννης Ευθυμιόπουλος, ως κεντρικός ομιλητής και τέσσερις ακόμα ομιλητές οι εξής: Νίκος Ανδριώτης, Τομ Ντάλας, και οι ιερείς Εμμανουήλ Πρατσινάκης, Μιχαήλ Βαρβαρέλης και Νικόλαος Κυρίτσης. Παρούσα στην επιτροπή ήταν και η Μαρία Μακεδών διευθύντρια του Γραφείου Παιδείας της Αρχιεπισκοπής για την Αμεση Αρχιεπισκοπική Περιφέρεια Νέας Υόρκης.
Ο Ιωάννης Ευθυμιόπουλος μίλησε εκτενώς για τα καινούργια βιβλία και τόνισε ότι «με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνω ότι το βιβλίο Μέρος Δεύτερο επίπεδο Πρώτο αυτή τη στιγμή εκδίδεται στο τυπογραφείο. Ελπίζουμε ότι στα μέσα Αυγούστου θα το έχετε σε όλες τις Μητροπόλεις». Υπογράμμισε πως «όσα σχολεία δεν έχουν τελειώσει το πρώτο βιβλίο, δεν θα μπει το δεύτερο διότι θα είναι μεγάλο λάθος να το κάνουμε αυτό διότι το βιβλίο έχει μία δομή, μία γραμματική συνέχεια και μία στρατηγική στο θέμα του συντακτικού και πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη μας».
Είπε επίσης ότι, «το πρώτο βιβλίο έχει τύχει κιόλας της αξιολόγησης, δεν έχομε όλα τα αποτελέσματα. Μέχρι τώρα έχομε πάρει ένα ποσοστό της τάξεως του 67%. Τα αποτελέσματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά, το μόνο στοιχείο που μας αναφέρουν είναι να χωριστεί το βιβλίο στα δύο κι αυτό μας το γράφουν το 67% , ενώ το 72,3% μας λέγει ότι το βιβλίο είναι πάρα πολύ καλό, πολύ αγαπητό, κι έχει γίνει αποδεκτό από τους μαθητές».
Είπε επίσης ότι «τι σενάριο της Κύπρου είναι έτοιμο, αρχίζει στις 13 Ιουλίου με 20 δασκάλους από όλα τα μέρη της Αμερικής». Πρόσθεσε ακόμα πως «προσπαθήσαμε να έχομε μία επικοινωνία με όλα τα σχολεία με όλες τις κοινότητες, αλλά φαίνεται ότι δεν τα έχομε καταφέρει πολύ καλά. Δεν φταίμε εμείς γι’ αυτό το θέμα, εμείς προσπαθούμε, τα σχολεία νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και ότι μόνοι τους μπορούν να προχωρήσουν, είναι μείζον λάθος αυτό το πράγμα» και συμπλήρωσε «όπως η έλλειψη αναλυτικού προγράμματος που υπάρχει μέσα στον προγραμματισμό μας είναι ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που κάθε ένας αυτονομεί και κάνει ό,τι νομίζει στην περιοχή του». Είπε ακόμα πως «χρησιμοποιούνται πολλά βιβλία, η χρήση πολλών βιβλίων είναι καλή, αλλά πρώτα θα πρέπει να έχομε ένα βασικό βιβλίο».
Τόνισε πως «η αυτονομία δεν φέρει καλά αποτελέσματα. Το να αυτονομείται το κάθε σχολείο και να λέγει κάνω αυτό το βιβλίο ή το άλλο είναι μείζον λάθος. Η Αρχιεπισκοπή εξέδωσε ένα πρόγραμμα διδακτέας ύλης για το νηπιαγωγείο με την επιμέλεια της κ. Μακεδών οφείλουν τα σχολεία να το ακολουθήσουν, θα επακολουθήσει και το άλλο».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του μιλώντας για τους δασκάλους είπε πως «το αντιμετωπίζουμε με μία πραγματικότητα κι ένα ρεαλισμό, για να προχωρήσουμε θέλουμε χρήματα».
Απαντώντας σε ερώτηση του «Ε.Κ.» πόσα χρήματα έχει δώσει το Κληροδότημα «Πίστη» για την έκδοση των βιβλίων ο κ. Ευθυμιόπουλος είπε ότι «έχει δώσει μέχρι τώρα 220 χιλιάδες και εκκρεμούν ακόμα για το δεύτερο βιβλίο 150 χιλιάδες δολάρια», ενώ σε άλλη ερώτηση «ποιο θα είναι το ποσό για ολόκληρη τη σειρά της έκδοσης», απάντησε: «Πιστεύω ότι θα φτάσει 700 χιλιάδες με όλα τα έξοδα που καλύπτονται, με τα συμβουλευτικά, με τις επιτροπές τόσο από τον Τίμιο Σταυρό, όσο και από άλλες περιοχές».
Στην ερώτηση ποιος επέλεξε τον κ. Μπαμπινιώτη και την ομάδα του για τη συγγραφή των βιβλίων, ο κ. Ευθυμιόπουλος είπε «ο κ. Μπαμπινιώτης δεν πληρώνεται» και συμπλήρωσε, πως «ο κ. Μπαμπινιώτης υπεδείχθη από την Αρχιεπισκοπή», ενώ από ποιον ή ποίους συγκεκριμένα, ο κ. Ευθυμιόπουλος ανέφερε πως «η Αρχιεπισκοπή έχει προφανώς κεφαλή».
Στην ερώτηση «η βοηθός σας η κ. Τελιωπούλου τι είδους διορθώσεις κάνει στα βιβλία», ο κ. Ευθυμιόπουλος είπε, πως «οι διορθώσεις γίνονται από δύο, από ομάδα της Αρχιεπισκοπής και από ομάδα της Ελλάδος. Από μέρους της Ελλάδος τις διορθώσεις κάνει η κ. Αναγνωστοπούλου, από μέρους της Αρχιεπισκοπής η κ. Τελιωπούλου, εγώ και άλλοι δύο δάσκαλοι».
Στην ερώτηση πόσες κοινότητες της Αρχιεπισκοπής δεν έχουν απογευματινό ελληνικό σχολείο, είπε «αρκετές, εμείς μέχρι στιγμής έχουμε πάρει 325 απαντήσεις σε διάφορα αυτά που έχομε, δηλαδή πρέπει να υπολείπονται 150 κοινότητες υποθέτω που δεν έχουν Ελληνικά σχολεία» και συμπλήρωσε «υπάρχουν μικρά σχολεία των περιοχών που κλείνουν και ανοίγουν κατά περίπτωση, είτε δεν έχουν δασκάλους, είτε δεν έχουν παιδιά».
Στην ερώτηση για το θέμα των αποσπασμένων δασκάλων «πού στέκεται η Αρχιεπισκοπή, τι ενέργειες έχετε κάνει», επεσήμανε ότι «εγώ δεν εκπροσωπώ την ελληνική κυβέρνηση, ξέρω μόνο το εξής, ότι τροποποιήθηκε ο νόμος 2413 και ανακαλούνται οι συνάδελφοι οι οποίοι δεν έχουν πλήρες ωράριο ειδικοτήτων και άλλων που δεν έχουν πλήρες ωράριο στο αντικείμενό τους».
Ο Νίκος Ανδριώτης είπε, ότι «το γεγονός ότι βρίσκεστε σ’ αυτή τη συνάντηση οι 30 ή 32 πόσοι είμαστε, δείχνει ακριβώς το ενδιαφέρον σας για την Ελληνική Παιδεία» και συμπλήρωσε «ένα ενδιαφέρον που αν το είχαν περισσότεροι θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα». Τόνισε «μην φοβάστε να ονειρεύεστε και να θέτετε στόχους». Είπε επίσης ότι «η Ελληνική Παιδεία ήταν πάντοτε το παραπονεμένο παιδί και συνεχίζει μέχρι σήμερα, αλλά εμείς περιμένουμε και θα περιμένουμε. Ο μικρότερος πάντοτε προϋπολογισμός της Αρχιεπισκοπής ήταν για την Ελληνική Παιδεία, διερωτώμαι γιατί».
Συμπλήρωσε ακόμα πως, «οι αρχηγοί μας και πάω μέχρι την Κωνσταντινούπολη δεν μπορώ να πιστέψω ότι εργάζονται εναντίον μας. Θα πω κάτι που με ευχαρίστησε και με ενόχλησε. Ο Αρχιγραμματέας του σεπτού Πατριαρχείου πριν λίγο καιρό μίλησε στη Σχολή της Βοστώνης και είπε μερικά πράγματα έξω από τα δόντια. Είπε πως «δεν υποστηρίζω ότι οι Ακολουθίες μας στην Αμερική πρέπει να γίνονται αποκλειστικά στην Ελληνική Γλώσσα. Απλά δεν καταλαβαίνω πώς είναι δυνατόν ένας κληρικός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής να μην είναι ικανός να λειτουργήσει σε δύο γλώσσες. Δεν καταλαβαίνω πως ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα δεν κατορθώνει να διδάξει μια γλώσσα σε κάποιον φοιτητή τον οποίον έχει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια». Ο κ. Ανδριώτης υπογράμμισε πως «έπειτα από τέσσερα χρόνια στο σχολείο του Αγίου Δημητρίου τα παιδιά όχι μόνο μιλούν ελληνικά, τραγουδούν ελληνικά, παίζουν θεατρικά έργα, ψάλλουν απολυτίκια στα ελληνικά» και διερωτήθηκε «μήπως κάπου πήγαμε στραβά».
Αναφορικά με το θέμα κατάρτισης των δασκάλων, ο κ. Ανδριώτης απεκάλυψε σχέδιο το οποίο έχει ήδη εκπονήσει το Ελληνικό Κολέγιο για την επιμόρφωση των δασκάλων και διδασκαλισσών. Σημείωσε συγκεκριμένα πως «το θέμα αυτό το είχαμε θίξει πριν από δύο Κληρικολαϊκές και μάλιστα μία φορά προσκάλεσα και τον π. Τριανταφύλλου μέσα στην συνεδρίαση και μας υποσχέθηκε ότι θα γίνει. Τον συνάντησα στο διάδρομο και μου είπε ότι το έχομε κάνει το πρόγραμμα και το στείλαμε, περιμένουμε εσάς. Ρώτησα τον κ. Ευθυμιόπουλο και μου είπε δεν ξέρω τίποτε δεν το πήραμε» κι ο κ. Ανδριώτης συμπλήρωσε «αλλά εγώ το έχω στα χέρια μου». Είπε ακόμα ότι το σχέδιο «εστάλη από την Θεολογική Σχολή στα Κεντρικά Γραφεία της Αρχιεπισκοπής και αναφέρει συγκεκριμένα και αναλυτικά τι πρόγραμμα διαθέτει».
Υπογραμμίζεται ότι ο κ. Ευθυμιόπουλος είπε ότι ο ίδιος δεν το είχε υπόψη του το πρόγραμμα αυτό του Ελληνικού Κολεγίου.
Ο Σάββας Τσίβικος είπε, ότι «υπάρχουν κάποια βασικά προβλήματα τα οποία είτε δεν θέλομε να τα αγγίζουμε για διάφορους λόγους, είτε τα παραγνωρίζουμε. Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι ο μη συντονισμός μεταξύ Αρχιεπισκοπής και Μητροπόλεων, σίγουρα πρέπει να γίνει κάτι, να υπάρξει ένας συντονισμός αν πρόκειται να διατηρηθεί η Ελληνική Παιδεία» και τόνισε «δεν πρέπει να υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ Μητροπόλεων και Αρχιεπισκοπής, πρέπει να υπάρχει ένα πρόγραμμα και όλοι να πρεσβεύουμε αυτό που λέμε».
Υπογράμμισε ακόμα, πως «πραγματικά δεν νοείται έπειτα από τέσσερα χρόνια οι απόφοιτοι να μην μπορούν να διαβάζουν το Ευαγγέλιο και νομίζω ότι όλοι έχομε ευθύνη, αλλά περισσότερο η ευθύνη ανήκει στην Ιερά Σύνοδο γιατί εάν πραγματικά θέλουμε να διαιωνίσουμε την Ελληνορθόδοξη Πίστη και παράδοση δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια και να χειροτονούμε ιερείς επειδή υπάρχει έλλειψη οι οποίοι εκ των προτέρων ξέρουμε ότι δεν μπορούν να φέρουν εις πέρας αυτό που κάνουν». Συμπλήρωσε πως «τετρακόσια χρόνια διατηρήθηκε η ελληνική γλώσσα όχι διότι είχαμε σχολεία, αλλά διότι οι ιερείς επιτελούσαν ένα τεράστιο έργο, ήταν δάσκαλοι. Οταν έχεις έναν ιερέα σε μία κοινότητα ο οποίος δεν μπορεί να αρθρώσει μία λέξη στα ελληνικά, τί παράδειγμα θα δώσεις στους λαϊκούς του κοινοτικού συμβουλίου, ή στους δασκάλους, ή στα παιδιά;».
Τόνισε ακόμα λέγοντας πως «νομίζω ότι ασελγούμε σε βάρος της ιστορίας μας και της ελληνικής γλώσσας».
Τη συνεδρίαση έκλεισε ο Μητροπολίτης Σικάγου Ιάκωβος λέγοντας πως «θέλησα να έλθω να ακούσω επειδή είδα ότι υπάρχει αυτή η συνεδρίαση διότι όλοι μαθαίνουμε» και τόνισε ότι «ένας είναι ο αρχηγός της Ελληνικής Παιδείας, η Εκκλησία. Από τότε που ήλθαν οι πρώτοι μετανάστες και πήραν ένα μικρό εκκλησάκι στο υπόγειο είχαν και ελληνικό σχολείο. Οταν ήλθαν οι μετανάστες το 1960 και 1970 τότε μερικοί δάσκαλοι έγιναν ανεξάρτητοι και ίδρυσαν τα δικά τους σχολεία για να βγάζουν ψωμί, αλλά η εκκλησία το κάνει πάντοτε επειδή είναι το καθήκον της να διαιωνίζει την ελληνική γλώσσα διότι είναι η γλώσσα της Εκκλησίας, των Πατέρων, δεν υπάρχει ωραιότερη γλώσσα από την ελληνική, ιδιαίτερα η εκκλησιαστική. Ο Απ. Παύλος είναι ένα ποίημα». Ο Μητροπολίτης Ιάκωβος επικαλέστηκε τον π. Δημήτριο Κωνσταντέλο με τον οποίο συμφωνεί πως «η αγγλική είναι η επικρατούσα γλώσσα, η γλώσσα του τόπου, αλλά βιαστήκαμε να σβήσουμε την ελληνική πολύ γρήγορα».
Μιλώντας για το βιβλίο της Αρχιεπισκοπής είπε ότι «οφείλουν οι δάσκαλοι να το αγαπήσουν και να το μεταδώσουν».
Αναφορικά με το πρόγραμμα κατάρτισης των δασκάλων που έχει συσταθεί στο Ελληνικό Κολέγιο ο Μητροπολίτης Ιάκωβος ομολόγησε ότι «ούτε κι εγώ το γνώριζα ότι υπήρχε».
Αναφέρθηκε στον αείμνηστο Ιάκωβο τονίζοντας ότι «είπε η Ελληνική αρχιεπισκοπή είναι δίγλωσσος, χρησιμοποιούμε αγγλικά διότι είναι ανάγκη, είναι η γλώσσα του τόπου, αλλά επ’ ουδενί λόγο καταργούμε τα ελληνικά» και συμπλήρωσε «κι είχε δώσει μάλιστα και στους ιερείς τι πρέπει να λένε στα αγγλικά, κι ο κάθε ιερεύς λοιπόν κάνει κι εκείνος το δικό του διότι δεν μπορεί να τον ελέγξει κανένας κι από 80% ελληνικά τα πήγε στα 5%».
- Εμφανίσεις: 26445