Διευκρινιστική δήλωση Αρχιμ. Ιάκωβου Γιοσάκη
- Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2011
-
Γράφτηκε από τον/την Αρχιμ. Ιάκωβος Γιοσάκης / 16:28
-
Ανέγνωσα μετ’ιδιαιτέρας προσοχής την από 14-6-2011 απάντησιν εις την «ΡΟΜΦΑΙΑ» του Σεβ. Μητροπολίτου Ηλείας κ. Γερμανού αναφορικώς με την αθωωσίν μου από το Τριμελές Εφετείον Αθηνών επί της από 15-9-2004 μηνύσεώς του εναντίον μου, εις την οποίαν ο Σεβασμιώτατος ισχυρίζεται ότι: « η πλήρης αλήθεια είναι ότι ο π. Ιάκωβος Γιοσάκης αθωώθηκε από το Τριμελές Εφετείον Αθηνών διότι υπέβαλε δήλωση συγνώμης, την οποία ως κληρικός και άνθρωπος απεδέχθην», και επιθυμώ να σας διευκρινήσω τα κάτωθι.
Τυγχάνει τω όντι αληθές ότι ητησάμην με επιστολήν μου προς τον Αγ. Ηλείας την αρχιερατικήν συγνώμην του, ως κατά καθήκον όφειλα, δοθέντος ότι ο πολυσέβαστος ούτος Ιεράρχης είχε ήδη πρώτος σπεύσει με το από 28-7-2004 σημείωμά του, ενώπιον του Πρωτοδικείου Αθηνών και είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«…. Ενεπλάκην με τον Αρχιμανδρίτη σε δικαστικό αγώνα χωρίς να το θέλω. Ουδεμίαν εμπάθεια είχα, αλλά ούτε και σήμερον έχω κατά του Αρχιμ. Ιακώβου Γιοσάκη, ούτε το αξίωμά μου ή τις γνωριμίες μου εχρησιμοποίησα δια την εξόντωσίν του ως ισχυρίζεται… επαναλαμβάνω ότι με τον π. Γιοσάκη ασχολήθηκα όταν μου ζήτησε συμπαράσταση ο καθηγητής κ. Παπαχαραλάμπους… να παρέμβω προς επίλυση των μεταξύ των διαφορών… ουδεμία δόλια προαίρεση υπήρξε εναντίον του αιτούντος π. Γιοσάκη. Αντιθέτως η παρουσία μου είχε ως σκοπό την ειρηνική επίλυση και διευθέτηση των μεταξύ των διαφορών… ούτε ήθελα να συκοφαντήσω κανέναν, πολλώ δε μάλλον ιερωμένο της Εκκλησίας μας.. δηλώνω εν πάσει περιπτώσει, εάν κρίνει η Εκκλησία της Ελλάδας ότι είναι κατάλληλος να τοποθετηθεί εις την Γραμματεία της Νομοκανονικής Επιτροπής είναι καλοδεχούμενος όσο και εγώ είμαι μέλος αυτής και δεν έχω κανένα λόγο να αντείπω, απλώς εξέφρασα μια άποψη.. πρέπει να κατανοήσει (ο Αρχιμ. Ι. Γιοσάκης) ότι δεν είχα, ούτε έχω, ούτε θα έχω τίποτε μαζί του».
Κατόπιν λοιπόν της πατρικής και ολοθέρμου ταύτης δηλώσεως του Αγ. Ηλείας και δη ενώπιον δικαστηρίου, ουδείς λόγος συνέτρεχε πλέον ώστε να μην αποστείλω και εγώ εις Εκείνον την ως είρηται δήλωσίν μου, δια να λήξει ειρηνικώς μια ανούσιος μεταξύ μας αντιδικία.
Ούτως, ο Σεβ. Κ. Γερμανός ανεκάλεσεν ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών την μήνυσίν του εναντίον μου και το δικαστήριον δια τον λόγον αυτόν καθό μέρος αφεώρα εις το κατ’ έγκλησιν αδίκημα της συκοφαντικής δυσφημίσεως έπαψεν οριστικώς την ποινικήν δίωξιν εις βάρος μου.
Όμως ο Σεβ. Μητροπολίτης Ηλείας, επί μακρόν ενδιατρίβων περί την νομικήν επιστήμην, δέον να γνωρίζει ότι δια το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας εις ψευδορκίαν μάρτυρος το οποίον ηλέγχθη αυτεπαγγέλτως υπό του δικαστηρίου, εκρίθην ομοφώνως αθώος εισερχόμενον το δικαστήριον εις την ουσίαν της υποθέσεως.
Καθίσταται λοιπόν πρόδηλον ότι ούτος ήτο ο λόγος της αθωώσεώς μου υπό του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών και ουχί η υποβολή δηλώσεώς μου ως ο Ιεράρχης εσφαλμένος φρονεί, καθόσον μετά την ανάκλησίν υπ’ αυτού της μηνύσεώς του, το δικαστήριο δεν ηδύνατο κατά νόμον να ερευνήσει το αδίκημα της συκοφαντικής δυσφημίσεως.
Ούτως έχουν τα γεγονότα από νομικής και ουσιαστικής επόψεως.
Άλλωστε, φρονώ βασίμως, ότι δι’ αμφοτέρους, τον τε Αγ. Ηλείας και την ταπεινότητά μου σημαντικόν καθίσταται εν προκειμένω, η επιτευχθείσα ειρηνική συνδιαλλαγή και η χριστιανική επίλυσις της μεταξύ μας αντιδικίας, η οποία και δεν θα υφίστατο κατά το παρελθόν εις τοιούτον μέγιστον βαθμόν, εάν ο πολιός Ιεράρχης εγνώριζεν το ήθος, τον χαρακτήραν και το ποιόν του κατηγόρου μου.
Δηλαδή εάν ο Σεβ. κ. Γερμανός δεν επλανάτο από τον πομπώδην κίβδηλον και ψευδοποιόν λόγον τον πάσης λοιδορίας και συκοφαντίας γέροντα και από τας αναληθείς και πλαστάς δι’ εμέ πληροφορίας δια την εν Σικάγο διακονίαν μου, του εξ Αστορίας των ΗΠΑ, διαβολέος και φυγοδίκου Μητροπολίτου Τυάνων Παϊσίου, του ήδη τελούντος εν αργία υπό του Οικουμενικού Θρόνου και νυν εις Βούλον Αττικής «ενδιατρίβοντος» ίνα ο δολορράφος ούτος αποφύγει την ποινικήν τιμωρίαν του, δι’ όσα ανίερα και φρικτά καταγγέλθησαν εις βάρος του, εις τας διωκτικάς αρχάς της Ν. Υόρκης.
Ταύτα πάντα, προς αποκατάστασιν της αληθείας ήτις «ελευθερώσει υμάς» (Ιωαν. 8:32).
Υπόχρεος δια την φιλοξενίαν
† Αρχιμ. Ιάκωβος Γιοσάκης
- Εμφανίσεις: 45869