Υπόθεση Βατοπαιδίου: Οι απαξιωτές των χρυσοβούλων

ImageΣε συνέχεια της έρευνάς μας, για την υπόθεση Βατοπαιδίου η Romfea.gr αποκαλύπτει μερικές ακόμα πληροφορίες.

Μερικές περίεργες προσωπικότητες προωθήθηκαν και καλούνταν ως μάρτυρες ακόμα και στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής και έδιναν συνεντεύξεις ώσπου να αποκαλυφθεί ποια συμφέροντα εκπροσωπούσαν.

Ήταν οι ίδιοι που όπως θα δούμε πιο κάτω οι φανταστικές κατηγορίες που δημιούργησαν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη από τα ΜΜΕ και από αυτά διείσδυσαν και στην παραγγελία «πόρισμα» Σανιδά.

Είναι περίεργο πώς επεκράτησαν οι απόψεις του Κουκοβίνου κι όχι οι απόψεις του οικουμενικού πατριάρχη σχετικά με τα χρυσόβουλα. Ο Κουκοβίνος ισχυρίζεται ότι τα χρυσόβουλα δεν μπορεί να είναι τίτλοι.

Ποιος πιστεύει ότι η Οθωμανική είναι συνέχεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας!!!

Το κουτί της Πανδώρας

Στις 4.9.2008 (23:19) στο «Κουτί της Πανδώρας» στον ΑΛΦΑ ο Κουκοβίνος επαναλάμβανε τις απόψεις του Ξυνίδη: «Δηλαδή να αναγνωρίσουν ότι αυτά τα εδάφη οι παραλίμνιες εκτάσεις και η λίμνη Βιστωνίδα ανήκει στη Μονή Βατοπεδίου σύμφωνα με το χρυσόβουλο του έτους 1080 του Νικηφόρου Βοτανειάτη, ανοίγουν τους ασκούς του Αιόλου, και θα σας το πω πάρα πολύ απλά γιατί είναι νομικό το θέμα. Όταν αναγνωρίζεις τίτλους χρυσόβουλα βυζαντινών αυτοκρατόρων του έτους 1080 μ.Χ. θεωρείς ότι συνέχεια της βυζαντινής αυτοκρατορίας είναι η Οθωμανική αυτοκρατορία…», δηλαδή ποιος πιστεύει ότι είναι συνέχεια της βυζαντινής αυτοκρατορίας η Οθωμανική;(!!!)

Στις 15-11-2008 (21:26) στις Ειδήσεις της ΝΕΤ ο Κ. Μαρκόπουλος δηλώνει:

«Χρησιμοποιούν ψεύδορκους μάρτυρες, χρησιμοποιούν ακόμα και κοινούς εγκληματίες για να διαμορφώσουν ένα σκηνικό».

Στην εισήγηση, που ονομάστηκε απόφαση και εκδόθηκε με παράδοξο τρόπο μετά από πέντε περίπου χρόνια, το χρυσόβουλο του 1080 έγινε αποδεκτό σαν τίτλος που προσδιορίζει ότι ανήκει στη Μονή όχι μόνο η νησίδα Αντά Μπουρού αλλά και το Βιβάριο.

Η πραγματική ερμηνεία του όρου “Βιβάριο” αρχαία προνομή και περιοχή που αναφέρεται στα χρυσόβουλα δόθηκε με το Νομοθετικό Διάταγμα (ΝΔ) το 1924.

Ήταν η λίμνη και τα ιχθυοτροφεία με τα γνωστά τους όρια. Το ΝΔ αναφέρεται επίσης σε μεταβυζαντινές ονομασίες της εποχής του (Δαλιάνι, Καραψέ, Ταουσατζίκ κ.λπ.) με τα γνωστά όρια (άγνωστα ονομάστηκαν στην παραγγελία λόγω των «εξωφρενικών» απόψεων του αρχαιολόγου).

«Κατάρες» στα χρυσόβουλα

Στις 04-09-2008 (23:19) στην εκπομπή «Κουτί της Πανδώρας» στον ΑΛΦΑ ο Βαξεβάνης έλεγε: «Τα χρυσόβουλα δεν είναι και τίτλοι ιδιοκτησίας. Αν ήταν, το Ελληνικό κράτος μάλλον θα έπρεπε να ξαναμοιραστεί».

Αντίθετα ο πρώην Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Βελλής σε εκδήλωση παρουσίασης του τόμου «Το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας», που έγινε στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην Αθήνα στις 8 Δεκεμβρίου 2010 είχε δηλώσει: «Ιδίως όσοι υπηρέτησαν σε δικαστήρια ως δικαστές ή δικηγόροι και λοιπά της Βορείου Ελλάδος ασχολούντο και ασχολούνται μέχρι σήμερα περιλαμβανομένου του Αρείου Πάγου, με σουλτανικά φιρμάνια, βεράτια, με τον οθωμανικό νόμο περί γαιών, θα σας διαβάσω μερικά χαρακτηριστικά και λοιπά, με τα χρυσόβουλα των αειμνήστων ημών αυτοκρατόρων, με το βυζαντινό - ρωμαϊκό δίκαιο, το ιουστινιάνειο κλπ.

Γιατί ασχολούνται; Αφού έχουμε αστικό κώδικα, δικό μας, έχουμε νόμους του ελευθέρου κράτους… Διότι απλούστατα το δίκαιο διατρέχεται από μία αρχή η οποία αποδίδεται με το νομικό, λατινικό όρο tempus regit actum, ο χρόνος διέπει τις νομικές πράξεις. Τι θα πει αυτό; Όταν εισήχθη ο αστικός μας κώδικας το 1946 περιέλαβε και μία διάταξη που ισχύει σε όλους τους κώδικες του κόσμου, που λέει ότι……. το άρθρο 51 του Αστικού Νομικού Κώδικα…. να σας το διαβάσω από το αρχικό, το καθαρευουσιάνικο που είναι πιο σαφές “η πρό της εισαγωγής του αστικού κώδικος επελθούσα κτήσις κυριότητος ή άλλου εμπραγμάτου δικαιώματος κρίνεται κατά το δίκαιον όπερ ίσχυε εν ω χρόνω έλαβον χώραν τα προς κτήσιν αυτών πραγματικά γεγονότα”.

Εάν δηλαδή μία πώληση, μια δωρεά, μια οποιαδήποτε μεταβίβαση έγινε το 1100 μ.Χ. θα κριθεί με το βυζαντινό-ρωμαϊκό δίκαιο, αν έγινε το 1700 θα κριθεί με το Οθωμανικό δίκαιο, εάν έγινε μετά την απελευθέρωση της Ελλάδος και την ίδρυση του Κράτους θα κριθεί κατά το εισαχθέν ελληνικό αστικό δίκαιο».

Όταν το γυαλί τρομάζει…

Άλλοι καταφέρονταν εναντίον των οθωμανικών τίτλων. Στις 13-09-2008 (20:08) στο ΜΕΓΚΑ ακουγόταν: Μαρία Σπυράκη: «…..επικαλούμενοι ακόμη και αποφάσεις του Μωάμεθ του Πορθητή».

Ο Βελλής στην παραπάνω εκδήλωση έλεγε: «Λοιπόν, ως προς τους οθωμανικούς τίτλους που σκανδαλίζουν τάχα ορισμένους, δηλαδή τα φιρμάνια, τα βεράτια και άλλα, αυτούς τους τίτλους τους αναγνώρισε η Ελληνική Πολιτεία το πρώτον με την Συνθήκη των Αθηνών το 1913. Βαλκανικοί πόλεμοι, έτσι, απελευθέρωση των Νέων Χωρών, τι θα γίνουν τα δικαιώματα, οι ιδιοκτησίες κλπ; Αυτή λοιπόν η Συνθήκη των Αθηνών, η συνθήκη ειρήνης δηλαδή με την οποία έληξε ο ελληνοτουρκικός βαλκανικός πόλεμος, κυρώθηκε με νόμο αυτή η συνθήκη με τον Νόμο ΔΣΙΓ του 1913 και ο οποίος λέει επί λέξει “τα μέχρι της υπό της Ελλάδος καταλήψεως των εκχωρησθεισών χωρών κεκτημένα δικαιώματα καθώς και αι δικαστικαί πράξεις και οι επίσημοι τίτλοι οι εκδοθέντες παρά των αρμοδίων Οθωμανικών Αρχών, έσονται σεβαστά και απαραβίαστα”. Σαφέστατο».

Η Εισαγγελία το 2004 πριν το θέμα γίνει πολιτικό όπως ήταν φυσικό δεν ανακάλυπτε βατοπεδινές συμμορίες, κλέφτες, χρηματισμούς, μαύρα χρήματα, αλλά πολύπλοκες μεν, φυσικές δε διοικητικές διαδικασίες μέσα στα πλαίσια των νόμων που ισχύουν, διαδικασία που όπως τελικά προέκυψε έπρεπε να έχει τελειώσει με τη συμφωνία του 1924.

Και άλλες σοβαρές προσωπικότητες καταφέρονταν κατά των χρυσοβούλων. Στις 11-09-2008 (20:25) στον ΑΛΦΑ ο Ντάσκας δήλωνε: «Αφού δεν είχε η Μονή τίποτα, αφού τα χρυσόβουλα είναι αυτά που λένε στην Νομική μπούρδες…».

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης για τα χρυσόβουλα…

Διαφορετική άποψη από τον κ. Ντάσκα είχε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος έκανε παρέμβαση υπέρ της Μονής για το ζήτημα αυτό:

Στις 06-11-2008 (08:38) στον ΑΛΤΕΡ ακουγόταν: «Παρέμβαση για το ζήτημα της Μονής Βατοπεδίου έκανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την διάρκεια γεύματος που του παρέθεσε ο υπουργός Παιδείας. Ο Παναγιώτατος έκανε λόγο για θόρυβο που ξέσπασε ως μη ώφελε. Σχετικά με τα χρυσόβουλα ο κ. Βαρθολομαίος τόνισε ότι η περιουσία των πρεσβυγενών πατριαρχείων στηρίζεται σε αυτά. Πρόσθεσε μάλιστα ότι τα χρυσόβουλα συγκροτούν μια αδιάκοπη βάση δικαίου η παραμικρή αμφισβήτηση της οποίας θα μπορούσε να επιφέρει οδυνηρές και ταυτόχρονα καταστροφικές συνέπειες για το Γένος».

Ο πατριάρχης ζητάει να αναγνωριστεί η ισχύς των χρυσοβούλων.

Τι είναι όμως στην πραγματικότητα τα χρυσόβουλα σύμφωνα με την άποψη του ε.τ. Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου κ. Βελλή;

Βελλής: «Δεν συζητάμε δε για τα χρυσόβουλα. Τι ήταν τα χρυσόβουλα; Τα χρυσόβουλα ήταν αυτά που λέμε σήμερα προεδρικά η παλαιότερα βασιλικά διατάγματα. Ο κυρίαρχος ήταν ο αυτοκράτορας, ο φορέας του imperium, της δημοσίας εξουσίας, και με τις πράξεις αυτές έκανε διαθέσεις δικαιωμάτων, παροχές, δωρεές γης κ.λπ. Νομιμότατα κατά το βυζαντινό - ρωμαϊκό δίκαιο».

Και… απόψεις του ΑΛΦΑ

Λαμπρό και επίδοξο αναγκάζεται να αναγνωρίσει ο ΑΛΦΑ ότι υπήρξε το μοναστήρι του Βατοπεδίου σύμφωνα με τα αυτοκρατορικά χρυσόβουλα και ότι η λίμνη δόθηκε βάσει των χρυσόβουλων αυτών στους μοναχούς.

Ομολογία από λάθος

Στις 13-09-2008 (09:32) στον ΑΛΦΑ ακουγόταν: «Λοιπόν, την του Βατοπεδίου τοίνυν Ιεράν και Σεβασμίαν Μονήν της βασιλείας μου ευρούσα μεγάλην και λαμπράν, δηλαδή βρήκα επί βασιλείας μου το Βατοπέδιον μοναστήρι πάρα πολύ λαμπρό και επίδοξον και μηδαμώς παραχωρούσαν ετέρα τα πρωτεία και παρ’ αυτής μεγάλαις ταις ευχαίς εφοδιασθείσα ευεργετεί η βασιλεία μου, τους ευεργετώ δηλαδή, τους εν αυτή ασκουμένους μοναχούς, τον παρόντα χρυσοβούλλειον λόγον δι’ ου προστάσσηται και ορίζει ως αν κατέχουσι του νυν και εις το εξής, το κατά την λίμνη της Μπορούς ευρισκόμενον βιβάριον το επονομαζόμενον του Αγίου μεγαλομάρτυρος Θεοδώρου.

Άρα λοιπόν, αυτό το χρυσόβουλο, δίδεται, παραχωρείται η λίμνη η επίμαχη λίμνη έτσι στους μοναχούς». Αυτό επιβεβαίωσε ο ΑΛΦΑ.

Ότι τα χρυσόβουλα είναι τίτλοι και ότι αποτελούν εκτός από ιστορικές πηγές και ζώντα ιστορικά κειμήλια αναφέρει ο κ. Βελλής στην εκδήλωση που αναφέραμε παραπάνω:

«…ειδικά για το Άγιον Όρος, υπάρχει και ειδική ρύθμιση, υπό την εξής έννοια. Το ίδιο το Σύνταγμά μας στο 105 αναφέρεται στον καθορισμό των αγιορειτικών καθεστώτων θα λέγαμε και λέει ότι “ο καθορισμός των αγιορειτικών καθεστώτων και του τρόπου της λειτουργίας αυτών γίνεται διά του Καταστατικού Χάρτου του Αγίου Όρους”, τον οποίο συμπράσσοντος του αντιπροσώπου του Κράτους συντάσσουν και ψηφίζουν οι 20 Ιερές Μονές, επικυρώνουν δε το οικουμενικό πατριαρχείο και η Βουλή των Ελλήνων.

Ο Κ.Χ.Α.Ο. λοιπόν και αντλεί την ισχύ του κατευθείαν από το Σύνταγμα και έχει οιωνεί αυξημένη τυπική ισχύ διότι διά την διαμόρφωσή του χρειάζεται την σύμπραξη πλειόνων φορέων νομοθετικής εξουσίας.

Λέει λοιπόν μεταξύ άλλων, να μην μπούμε σε λεπτομέρειες, στο άρθρο 188 στο τέλος ότι ο παρών καταστατικός χάρτης τα όσα λέει μέσα, καθαρά νομικά, νομικοί κανόνες, “απορρέει” σάς το διαβάζω επί λέξει “ο παρών Καταστατικός Χάρτης απορρέει εκ των αυτοκρατορικών χρυσοβούλλων τε και τυπικών πατριαρχικών σιγγιλλίων, σουλτανικών φιρμανίων, ισχυόντων γενικών κανονισμών, αυτά ήταν του Όρους, και αρχαιοτάτων μοναχικών θεσμών και καθεστώτων”».

Εμφανίσεις: 44752
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!