Αντιδράσεις για την εξόρμηση Προτεσταντών στη Θράκη

komotini

Tην παρέμβαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας προκάλεσε η ενέργεια της «Ελληνικής Ιεραποστολικής Ένωσης» να μοιράσει την Καινή Διαθήκη μαζί με έντυπο διαφημιστικό υλικό της οργάνωσης σε κάθε γωνιά της Θράκης.

Η εξόρμηση άρχισε ήδη από την περασμένη εβδομάδα με αφετηρία τον Έβρο, όπου βρέθηκαν μέλη της Ένωσης από όλο τον κόσμο. Άνθρωποι από Αυστραλία, Μεξικό και διάφορες χώρες της Ευρώπης συναντήθηκαν στο χώρο του κάμπινγκ, από όπου συντόνισαν την εξόρμησή τους στην περιοχή.
 
Η εξόρμησή τους περιελάμβανε όχι μόνο τις μεγάλες πόλεις της Θράκης, αλλά ακόμα και απομακρυσμένους οικισμούς. Αυτή δεν γινόταν μέσω της προσωπικής επαφής με τον κόσμο. Αντίθετα επέλεξαν έναν εύσχημο τρόπο για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου αφήνοντας σακούλες σε εξώπορτες σπιτιών και πολυκατοικιών που έγραφαν στο εξωτερικό τους «Ο θεός σ’ αγαπάει, η μόνη ελπίδα σε δύσκολους καιρούς».
 
 Στο εσωτερικό περιείχαν σε έντυπη αλλά και ηλεκτρονική μορφή την Καινή Διαθήκη, αλλά και φυλλάδια που διαφήμιζε πως η Ένωση βοήθησε κάποιον να απελευθερωθεί από το τζόγο. 
 
Για τους τρόπους εργασίας της οργάνωσης μαθαίνουμε από εγχειρίδιο του π. Αντώνιου Αλεβιζόπουλου, ο οποίος γράφει «Η κίνηση ασχολείται με τη συστηματική εκπαίδευση των προσήλυτων της, με σκοπό τη μεταβολή τους σε «ιεραπόστολους».
 
Για την εκπαίδευση των νέων οπαδών χρησιμοποιούνται διάφορες ευκαιρίες και «σχολές μαθητείας» στο εσωτερικό και εξωτερικό, σε συνεργασία με τούς ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους ευαγγελιστικούς οργανισμούς, με τούς οποίους συνεργάζεται η κίνηση.  Στις καλοκαιρινές διακοπές η κίνηση οργανώνει ανοιχτές εκδηλώσεις σ' όλη τη χώρα.
 
Νεαρά άτομα, ακόμη και μικρά παιδιά, με προσωπική τους οικονομική επιβάρυνση (το 1984: 14.000 κατά άτομο), στην διάρκεια των θερινών διακοπών (31 ημέρες), με ιδιόκτητα αυτοκίνητα της ΕΙΕ, πού διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό για διαμονή, παρασκευή φαγητού, βιβλιοπωλείο, φυλλάδια, ηχεία κ.ο.κ. διασχίζουν τη χώρα «από το Γύθειο μέχρι την Αλεξανδρούπολη... κάθε βράδυ σε μια άλλη πόλη» και διαδίδουν «τα Καλά Νέα» (Δρ 20/83).
 
Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να είναι «αναγεννημένος» και να είναι πρόθυμος «να δουλεύει σκληρά» με «απόλυτη πειθαρχία» και να εκτελεί οποιαδήποτε εργασία του ανατεθεί και τούτο παράλληλα με τον «προσωπικό ευαγγελισμό» (Εκστρατεία '84, έντυπο της ΕΙΕ, πολυγρ.).
 
Ο προσηλυτισμός πραγματοποιείται σταδιακά: η λεγόμενη «ομάδα κρούσεως» με πλήρη εξοπλισμό (15-20 άτομα) προβάλλει το φιλμ «Ιησούς» και διαφημίζει μια δεύτερη ομάδα, το «κυρίως γκρουπ» από 70-75 άτομα, τα όποια συνεχίζουν τον «ευαγγελισμό». Ακολουθεί και τρίτη ομάδα, πού ασχολείται με τη συνέχιση της εργασίας των δύο προηγούμενων. Τα άτομα πού εκδήλωσαν ενδιαφέρον συνεχίζουν τη «μαθητεία» με αλληλογραφία και με άλλες ευκαιρίες, ώσπου να οργανωθεί μια «τοπική ομάδα» και να «ξεπηδήσει» μια νέα εκκλησία.
 
Την παρέμβαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας προκάλεσε η ενέργεια της «Ελληνικής Ιεραποστολικής Ένωσης» να μοιράσει την Καινή Διαθήκη μαζί με έντυπο διαφημιστικό υλικό της οργάνωσης σε κάθε γωνιά της Θράκης. Η εξόρμηση άρχισε ήδη από την περασμένη εβδομάδα με αφετηρία τον Έβρο, όπου βρέθηκαν μέλη της Ένωσης από όλο τον κόσμο. Άνθρωποι από Αυστραλία, Μεξικό και διάφορες χώρες της Ευρώπης συναντήθηκαν στο χώρο του κάμπινγκ, από όπου συντόνισαν την εξόρμησή τους στην περιοχή.
 
Η εξόρμησή τους περιελάμβανε όχι μόνο τις μεγάλες πόλεις της Θράκης, αλλά ακόμα και απομακρυσμένους οικισμούς. Αυτή δεν γινόταν μέσω της προσωπικής επαφής με τον κόσμο. Αντίθετα επέλεξαν έναν εύσχημο τρόπο για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου αφήνοντας σακούλες σε εξώπορτες σπιτιών και πολυκατοικιών που έγραφαν στο εξωτερικό τους «Ο θεός σ’ αγαπάει, η μόνη ελπίδα σε δύσκολους καιρούς».
 
 Στο εσωτερικό περιείχαν σε έντυπη αλλά και ηλεκτρονική μορφή την Καινή Διαθήκη, αλλά και φυλλάδια που διαφήμιζε πως η Ένωση βοήθησε κάποιον να απελευθερωθεί από το τζόγο. 
 
Για τους τρόπους εργασίας της οργάνωσης μαθαίνουμε από εγχειρίδιο του π. Αντώνιου Αλεβιζόπουλου, ο οποίος γράφει «Η κίνηση ασχολείται με τη συστηματική εκπαίδευση των προσήλυτων της, με σκοπό τη μεταβολή τους σε «ιεραπόστολους». Για την εκπαίδευση των νέων οπαδών χρησιμοποιούνται διάφορες ευκαιρίες και «σχολές μαθητείας» στο εσωτερικό και εξωτερικό, σε συνεργασία με τούς ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους ευαγγελιστικούς οργανισμούς, με τούς οποίους συνεργάζεται η κίνηση.
 
Στις καλοκαιρινές διακοπές η κίνηση οργανώνει ανοιχτές εκδηλώσεις σ' όλη τη χώρα. Νεαρά άτομα, ακόμη και μικρά παιδιά, με προσωπική τους οικονομική επιβάρυνση (το 1984: 14.000 κατά άτομο), στην διάρκεια των θερινών διακοπών (31 ημέρες), με ιδιόκτητα αυτοκίνητα της ΕΙΕ, πού διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό για διαμονή, παρασκευή φαγητού, βιβλιοπωλείο, φυλλάδια, ηχεία κ.ο.κ. διασχίζουν τη χώρα «από το Γύθειο μέχρι την Αλεξανδρούπολη... κάθε βράδυ σε μια άλλη πόλη» και διαδίδουν «τα Καλά Νέα» (Δρ 20/83).
 
Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να είναι «αναγεννημένος» και να είναι πρόθυμος «να δουλεύει σκληρά» με «απόλυτη πειθαρχία» και να εκτελεί οποιαδήποτε εργασία του ανατεθεί και τούτο παράλληλα με τον «προσωπικό ευαγγελισμό» (Εκστρατεία '84, έντυπο της ΕΙΕ, πολυγρ.).
 
Ο προσηλυτισμός πραγματοποιείται σταδιακά: η λεγόμενη «ομάδα κρούσεως» με πλήρη εξοπλισμό (15-20 άτομα) προβάλλει το φιλμ «Ιησούς» και διαφημίζει μια δεύτερη ομάδα, το «κυρίως γκρουπ» από 70-75 άτομα, τα όποια συνεχίζουν τον «ευαγγελισμό». Ακολουθεί και τρίτη ομάδα, πού ασχολείται με τη συνέχιση της εργασίας των δύο προηγούμενων. Τα άτομα πού εκδήλωσαν ενδιαφέρον συνεχίζουν τη «μαθητεία» με αλληλογραφία και με άλλες ευκαιρίες, ώσπου να οργανωθεί μια «τοπική ομάδα» και να «ξεπηδήσει» μια νέα εκκλησία.
 
Η εξόρμηση προτεσταντών προκάλεσε όμως και την κινητοποίηση της μητρόπολης Μαρωνείας και Κομοτηνής. Ειδικότερα ο πρωτοσύγκελος Κωνστάντιος Παναγιωτακόπουλος επικοινώνησε με τα γραφεία της Ελληνικής Ιεραποστολικής Ένωσης στην Αθήνα και διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι το ιερό κείμενο των χριστανιών μοιράστηκε σε σπίτια μουσουλμάνων με αποτέλεσμα αυτό να καταλήξει στους κάδους απορριμμάτων. Μάλιστα η μητρόπολη έγινε αποδέκτης παραπόνων για το γεγονός αυτό. 
 
Για προτεστάντες οι οποίοι βάζουν ως δόλωμα την Καινή Διαθήκη για να πιάσουν στα δίχτυα τους χριστιανούς ορθόδοξους, έκανε λόγο ο πρωτοσύγκελος της μητρόπολης Μαρωνείας και Κομοτηνής.

 

Εμφανίσεις: 87
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!