Ο Επίσκοπος Μαραθώνος στον Ι.N. Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης Ηλιουπόλεως
- Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012
-
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr 01.45
-
Του Πρωτ. Γεωργίου Σούλου
Σήμερα Κυριακή 20η Μαΐου του σωτηρίου έτους 2012 τελέσθηκε με ιερή ευλάβεια, με βαθειά κατάνυξη και εκκλησιαστική τάξη και μεγαλοπρέπεια, με την παρουσία πολυάριθμων ευλαβών πιστών προσκυνητών, ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός της εορτής των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Ηλιουπόλεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην ομώνυμη Ενορία.
Ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός τελέσθηκε προεξάρχοντος του χοροστατούντος Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μαραθώνος κ. Μελίτωνος, με τη συμμετοχή, εκτός των εφημερίων της Ενορίας, πολλών κληρικών από τις όμορες ενορίες του Δήμου Ηλιουπόλεως, καθώς και προσελθόντων κληρικών, από ενορίες άλλων όμορων Δήμων.
Τους ύμνους του Μεγάλου Εσπερινού απέδωσε, ο πολυμελής βυζαντινός χορός του πρωτοψάλτη του Ιερού Ναού Μουσικολογιωτάτου κ. Πέτρου Δασκαλοθανάση.
Εις την ευλαβική πανηγυρική σύναξη παρέστησαν δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Ηλιουπόλεως και άλλοι αξιωματούχοι της πόλεως.
Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μαραθώνος κ. Μελίτων, αρχικά μετέφερε τις ευχές και τις ευλογίες, του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. κ. Ιερωνύμου προς τον ιερό κλήρο, τον ευλαβή λαό και τους εορτάζοντας πιστούς.
Στη συνέχεια κήρυξε τον θείο λόγο, εξάρων τις αρετές των εορταζομένων αγίων, ιδιαιτέρως δε, στάθηκε στο ιερό πρόσωπο του αυτοκράτορα Αγίου Κωνσταντίνου του Μεγάλου, κυρίως εις ό, τι αφορά τη στάση του απέναντι των χριστιανών και της εξάπλωσης της χριστιανικής διδασκαλίας, χωρίς παρεκκλίσεις του ορθού δόγματος.
Ο Θεοφιλέστατος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος, ως αυτοκράτορας και ιδρυτής της «Νέας Ρώμης», ο συγκαλέσας και προεξάρχων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ο αυτοκράτορας του «εν τούτω νίκα» έκανε και ορισμένα αναπόφευκτα για ηγέτη, λάθη, όπως συμβαίνει με κάθε ηγέτη και τον παραλλήλισε με Προφητάνακτα Δαυίδ.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο γεγονός της ενσυνείδητης απόφασης του αυτοκράτορα να ενσωματωθεί, ψυχή τε και σώματι, εις την εκκλησία του Χριστού, δεχόμενος τον φωτισμό και τον εξαγνισμό του Αγίου Πνεύματος, δια του Ιερού Μυστηρίου του Βαπτίσματος, το οποίον «την των εκουσίων και ακουσίων αμαρτημάτων άφεσιν» δωρίζει και συγχρόνως χαρίζει σε κάθε νεοφώτιστον «τη σφραγίδα και την δωρεά του Αγίου και Παντοδυνάμου Πνεύματος» και επιτρέπει εις αυτόν «την μετάληψιν του αγίου Σώματος και του τιμίου Αίματος του Χριστού» και διατηρεί πλέον «εν αγνεία και δικαιοσύνη την ψυχήν αυτού», ώστε «εν παντί έργω και λόγω» ευχαριστεί τον επουράνιο Θεό και γίνεται πλέον «κληρονόμος της επουρανίου βασιλείας» Του.
Πάντα ταύτα, λοιπόν, κατέστησαν τον νεοφώτιστο αυτοκράτορα στη συνείδηση της Εκκλησίας και του λαού, άξιον της αγιότητας, την οποία με λαμπρότητα πανηγυρικώς σήμερα εορτάζουμε.
- Εμφανίσεις: 50079