Συνέδριο νέων στην Ιερά Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 19 Ιουλίου 2011
-
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr - 17:35
-
Άρχισε από χθες το συνέδριο των νέων, του Νεανικού Επιμορφωτικού Ομίλου Σύρου που φιλοξενεί στα Χανιά, την 23η συνάντηση γνωριμίας και επικοινωνίας του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός.
Χθες πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός και η έναρξη του συνεδρίου στο πνευματικό κέντρο Κωνσταντινοπολειάδα της ενορίας των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Νέας Χώρας όπου μίλησαν και καλοσώρισαν τους εκπροσώπους των νέων από όλη την Ελλάδα, ο προιστάμενος της ενορίας π. Αντώνιος Σαπουνάκης, ο Αντιδήμαρχος Χανίων κ. Δημήτριος Λειψάκης , ο Προιστάμενος της α / βάθμιας εκπαίδευσης κ. Ηλίας Ποντικάκης,ο Υπεύθυνος του ΝΕΟΣ κ. Γεώργιος Ζερβός, ο Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός και ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος.
Την εισαγωγή του θέματος του συνεδρίου που είναι "Λατρεύοντας τον Θεό τον 21ο αιώνα" παρουσίασε ο Πρωτ. Βασίλειος Θερμός.
Σήμερα, πρώτη ημέρα του συνεδρίου, πραγματοποίηθηκε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης στον πευκόφυτο λόφο του Αγίου Ματθαίου όπου και φιλοξενούνται οι σύνεδροι, η πρώτη εισήγηση, με θέμα Κοινή εκκλησιαστική λατρεία, τι είναι και γιατί μας χρειάζεται; από τον Αρχιμ. Θεοδόσιο Μαρτζούχο, Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως και Πρεβέζης.
Τις επόμενες ημέρες θα διαξαχθούν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από τον Πρωτ. Βασίλειο Θερμό, Παιδοψυχίατρο - Θεολόγο με θέμα Ψυχολογικοί παράγοντες της Εκκλησιαστικής λατρείας, από την Κα Πανωραία Κανελλοπούλου, Θεολόγο - Σύμβουλο ψυχικής υγείας με θέμα Από την ψυχολογία στη θεολογία της λατρείας πως κατασκευάζουμε την γέφυρα; και τέλος από τον κ. Ιωάννη Χατζηνικολάου, καθηγητή του Πολυτεχνείου του Μόντρεαλ με θέμα Λατρευτική Παραμυθία Ορθοδοξοπατήματα κα Ορθοδοξοπονήματα στο Νέο Κόσμο.
Στο πρόγραμμα του συνεδρίου συμπεριλαμβάνονται επισκέψεις σε Ιερές Μονές, σε Ενορίες και σε άλλα αξιοθέατα της Μητροπόλεως Κυδωνίας και Αποκορώνου που έχει ετοιμάσει πλούσια Κρητική φιλοξενία για το συνέδριο.
Ακολουθεί η ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνού κατά την έναρξη του συνεδρίου:
Αφού πρώτα ευχαριστήσω τον π. Αντώνιο και την Ενορία του Αγίου Κων/νου και Ελένης Ν. Χώρας σας διαβάζω ένα κείμενο του 13ου αιώνα το οποίο κατά την άποψή μου έχει σχέση με το συνέδριό μας.
...Είμαστε ανίκανοι να υπερασπιστούμε το όνομα του Θεού όταν αυτό βλασφημείται, όταν θα έπρεπε να πεθάνομε γι' Αυτόν. Αποδίδουμε το κοινό όνομα των έχθρων του σταυρού ο ένας στον άλλο, και το έχουμε συνέχεια στα χείλη μας. Καθημερινά αναθεματίζουμε και καταριόμαστε τους εαυτούς μας και τους άλλους .
Παραπονιόμαστε στο Θεό είτε βρέχει είτε δε βρέχει, είτε κάνει κρύο είτε κάνει ζέστη, πώς δίνει πλούτο στον ένα και αφήνει τον άλλο φτωχό, πώς πνέει νοτιάς ή έρχεται καταιγίδα από το βοριά και έτσι απλά μεταμορφωνόμαστε σε αδιάλλακτους δικαστές του Θεού.
Πολλοί από μας αδιάντροπα βλασφημούν την Ορθόδοξη πίστη, το Σταυρό, το Νόμο, τους αγίους, τον ίδιο το Θεό, όταν ακόμη κι ένας άπιστος δε θα το έκανε με τόση ευχέρεια. Οι περισσότερες από τις αμαρτίες μας είναι ανεξομολόγητες, έτσι είναι και ασυγχώρητες.
...Αυταπατόμαστε πιστεύοντας στους αστρολόγους, πως η ύπαρξή μας δηλαδή κατευθύνεται από τις Ώρες, την Τύχη, τις Μοίρες , την Ειμαρμένη τα σημάδια του Ζωδιακού κύκλου και των πλανητών... Μερικοί από μας λατρεύουν και χαιρετίζουν τη νέα σελήνη... Προσέχουμε τα όνειρα και πιστεύουμε πως μας λένε το μέλλον. Κρεμάμε φυλαχτά στο λαιμό μας και εξασκούμε τη μαντεία.
Καταφεύγουμε καθημερινά σε μάγους, μάντεις, αθίγγανους και εξορκιστές αναζητούμε στη μαγεία τη θεραπεία κάθε ασθένειας και διαβάζουμε μαγικά σε ανθρώπους και ζώα. ...
Απομακρυνόμαστε ακόμη πιο πολύ από την αρετή ψάχνοντας συνεχώς το κακό. Η φιλία απωθήθηκε και η κακεντρέχεια πήρε τη θέση της. Ο αδελφός εκμεταλλεύεται τον αδελφό, ο κάθε φίλος ακολουθεί το δρόμο της προδοσίας...
Δεν υπάρχει έλεος, ούτε συμπάθεια μόνο μίσος και αναίδεια. Οι κύριοί μας είναι άδικοι, αυτοί που μάς κυβερνούν, αρπακτικοί, οι δικαστές μας διεφθαρμένοι, οι διαιτητές μας ψεύτες, οι πολίτες απατεώνες, οι επαρχιώτες χωρίς κρίση και οι πάντες εν γένει ευτελείς.
Οι παρθένες μας είναι πιο προκλητικές και από τις πόρνες, οι χήρες είναι περίεργες χωρίς λόγο, οι παντρεμένες κοροϊδεύουν μια πίστη που οι ίδιες δε φυλάσσουν, οι νέοι είναι χαμένοι στην ακολασία, οι γέροι παραδομένοι στο πιοτό, οι ιερείς έχουν ξεχάσει το Θεό, οι μοναχοί ξέφυγαν τελείως από το σωστό δρόμο, οι άνθρωποι στον κόσμο είναι τόσο χαμένοι ώστε με τα λόγια μεν να δίνουν την εξωτερική εμφάνιση της ευσέβειας, ενώ μέσα τους αρνούνται κάθε αρετή. Έχουμε πρόσωπο πόρνης και αμαρτωλού.
Είναι τέτοια η σκληρότητα της καρδιάς μας, η λησμονιά μας, η τύφλωσή μας, ώστε να μην πιστεύουμε πλέον πως διαπράττουμε πράξεις κακίας και ότι υποφέρουμε απ’ αυτές, όταν στην πραγματικότητα είμαστε οι εκτελεστές τους και τα θύματα τους... Αυτές και άλλες είναι οι αμαρτίες που μας καθιστούν άξιους των τιμωριών».
Το απόσπασμα, αυτό περιγράφει την πνευματική και ηθική παρακμή των κατοίκων της Κωνσταντινούπολης και έχει γραφτεί από τον λόγιο μοναχό Ιωσήφ Βρυέννιο (1350-1431), μερικά χρόνια πριν την Άλωσή της . Μήπως σας θυμίζει τίποτα;
Και όμως είναι θα έλεγε η εικόνα της σύγχρονης κοινωνίας, αν θέλετε ειδικότερα της νεοελληνορθόδοξου κοινωνίας η οποία αντί να προάγει, απογοητεύει κάθε άνθρωπο ο οποίος στρέφεται σ’ αυτήν.
Και τούτο γιατί χάσαμε τη βάση. Χάσαμε την ορθόδοξη λατρεία όπως μας την παρέδωσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας τόσο σε πνευματικό επίπεδο, όσο και σε λατρευτικό. Είτε λέγεται ευσέβεια, τυπική διάταξη, ενοριακή ακολουθία ή μοναστική κ.ο.κ.
Είναι γεγονός ότι η Εκκλησία – κι όταν λέγω Εκκλησία εννοώ την κοινωνία των προσώπων ως σώμα Χριστού – έχει να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στον 21ο αιώνα καθώς οι πάντες έχουν απογοητευτεί από τα ανθρώπινα ιδεολογήματα, πολιτικές, οικονομικές και πολεμικές συρράξεις και εν γένει την μακράν του Θεού πορεία της ανθρωπότητος.
Ο Βυζαντινολόγος Στήβεν Ράνσιμαν έλεγε, ότι ο 21ος αιώνας είναι ο αιώνας της Ορθοδοξίας. Ο τρόπος με τον οποίον υπεστήριζε αυτή την άποψη είχε μία βάση – αν μπορώ να πω – ιστορικό-κοινωνιολογική.
Έτσι εκτιμούσε τα πράγματα· ότι δηλαδή οι συνθήκες της ζωής οδηγούν σε μία απόρριψη των υπολοίπων εκφράσεων του χριστιανισμού και σε μία επικράτηση, στα χρόνια που έρχονται, της Ορθοδοξίας αλλά σε ένα ιδεατό κόσμο όπως τον επιθυμούσε.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα ή είναι μέρος της αλήθεια; Η ορθόδοξη παράδοση και λατρεία αποτελεί και θεολογική και πνευματική διάσταση καθώς καλούμαστε όλοι να μαρτυρήσουμε «Χριστόν εσταυρωμένον και τούτον Αναστάντα». Με άλλα λόγια αυτός ο θησαυρός που ονομάζεται Ορθοδοξία θα μπορούσε για πολλούς λόγους, να αποτελέσει αληθινή μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο, ώστε αυτός ο κόσμος πραγματικά να ξεδιψάσει με τον αυθεντικό λόγο της, πράγμα που πιθανόν δεν έχουμε αξιολογήσει όσο θα έπρεπε.
Εδώ περικλείεται ολόκληρη η ζωή της Εκκλησίας με μοναδικό στόχο και διακονία τη σωτηρία του ανθρώπου και του κόσμου με τη λατρεία, τη διακονία και την κοινωνική προσφορά στους ανθρώπους.
Οι λέξεις εκκοσμίκευση και θρησκειοποίηση επιβάλλεται να αντικατασταθούν με τις λέξεις εν Χριστώ ζωή και αποκάλυψη. Τότε μόνο θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε την ζωή της Εκκλησίας είτε ως Μυστήριο είτε ως σώμα Χριστού είτε ως κοινωνία αγίων …….
Όλα όμως αυτά θα τα ακούσουμε από σας τους εκλεκτούς εισηγητές και βεβαίως από τις παρεμβάσεις και τοποθετήσεις τις δικές σας, των νέων ανθρώπων που είστε η ελπίδα του μέλλοντος, που είστε οι αληθινοί αναζητητές και πρωταγωνιστές και…. ολοκληρώνοντας το παρόν συνέδριο θα αποκομίσουμε πάντες περισσότερα εφόδια και ιεραποστολική διάθεση για το συνάνθρωπο και πάνω απ’ όλα για μας τους ίδιους δια την μαρτυρία και λατρεία μας τον 21ο αιώνα που ζούμε.
Με αυτές τις σκέψεις σας καλωσορίζουμε στα Χανιά σας ευχαριστούμε που επιλέξατε την Μητρόπολή μας για το φετινό συνέδριό σας, σας ευχόμαστε καλή διαμονή κοντά μας, ευχαριστώ τους συνεργάτες μου για τους οποίους θα αναφερθώ εις εν έκαστον στο τέλος του συνεδρίου και παρακαλώ το Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ειρηναίο να κηρύξει την έναρξη του Συνεδρίου με γενικό θέμα «λατρεύοντας το Θεό τον 21ο αιώνα.
- Εμφανίσεις: 87875