Αντιαιρετική Ημερίδα: «Εναλλακτική Ιατρική: Επιστημονική και Θεολογική προσέγγιση»
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015
-
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr - 14.00
-
Το Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015, στο κατάμεστο από λαϊκούς και κληρικούς αδελφούς μας Συνεδριακό Κέντρο της Ι. Μ. Αγίας Παρασκευής Δομήρου – Ροδολίβους Σερρών, διεξήχθη με μεγάλη, ομολογουμένως, επιτυχία, η 2η Αντιαιρετική Ημερίδα που διοργανώθηκε απο το Αντιαιρετικό Γραφείο της Ιεράς Μητροπόλεως Ζιχνών και Νευροκοπίου, με θέμα: «Εναλλακτική Ιατρική: Επιστημονική και Θεολογική προσέγγιση».
Στην ανωτέρω ημερίδα προσκεκλημένοι ομιλητές ήταν:
Ο Οσιολογιώτατος Μοναχός π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας καί πτυχιοῦχος Θεολογίας, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Η «Ιατρική» της λεγομένης Ν. Εποχής», ο ελλογιμώτατος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, τ. Διευθυντής του Πανεπιστημιακού Εργαστηρίου Πυρηνικής Ιατρικής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, κ. Κων/νος Καρακατσάνης, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Επιστημονικός και πνευματικός έλεγχος της Ομοιοπαθητικής» και ο πανοσιολογιώτατος αρχιμανδρίτης π. Νικόδημος Σκρέττας, Αναπληρωτής Καθηγητής της Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ, με θέμα: «Ασθένεια και θεραπεία στην Παρακλητική Υμνογραφία της Ορθοδόξου Εκκλησίας».
Μετά την τέλεση του αγιασμού, τον χαιρετισμό και την κήρυξη των εργασιών της ημερίδας υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζιχνών και Νευροκοπίου κ. Ιεροθέου, ακολούθησε εισαγωγική προς την θεματολογία της ημερίδας ομιλία, από τον υπεύθυνο εντεταλμένο του Αντιαιρετικού Γραφείου της Ι.Μ. Ζιχνών και Νευρoκοπίου Αιδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερο π. Μιχαήλ Κωνσταντινίδη. Στη συνέχεια, τούς τρεις προσκεκλημένους ομιλητές παρουσίασε στο πολυπληθές κοινό ὁ Αἰδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Βαμβακίδης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεώς, ο οποίος και είχε την ευθύνη συντονισμού του προγράμματος της ημερίδας.
Οι τρεις εκλεκτοί ομιλητές παρουσίασαν μέ άρτια συγκροτημένο, τεκμηριωμένο και εύληπτο λόγο τα επί εισηγήσει θέματά τους, ικανοποιώντας το πολυπληθές ακροατήριο, που προσήλθε με πολύ ενδιαφέρον από κάθε γωνιά της μητροπολιτικής μας περιφερείας.
Πιο συγκεκριμένα, ο π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης, με την ιδιαίτερη γλαφυρότητα που διακρίνει τον λόγο του αλλά και την εντυπωσιακά βαθειά γνώση του θέματος που ανέπτυξε, κατέστησε σαφές ότι η λεγομένη «Ιατρική» της Ν. Εποχής είναι ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Πίστη και Ζωή. Αναφερόμενος κατά κύριο λόγο στην Ομοιοπαθητική, εστίασε περισσότερο στην μεταφυσική ή πνευματική της βάση αλλά και ανέδειξε τις αποκρυφιστικές της προεκτάσεις.
Επεσήμανε τέλος, την ανάγκη, η Εκκλησία να αντιμετωπίσει ως ένα από τα πρώτιστα ποιμαντικά προβλήματα και αυτό της προσφυγής βαπτισμένων χριστιανών στις λεγόμενες εναλλακτικές θεραπείες, αφού πέρα από τους σωματικούς και ψυχικούς κινδύνους που ενδεχομένως θα προκύψουν, υπάρχει η σοβαρή πιθανότητα να γίνουν οι λεγόμενες εναλλακτικές θεραπείες γέφυρα, που θα οδηγήσει ανυποψίαστους ανθρώπους στις ανατολικές θρησκείες και τον αποκρυφισμό.
Ο κ. Κων/νος Καρακατσάνης, μέσα από μία ενδελεχή και επιστημονικά τεκμηριωμένη παρουσίαση, κατέδειξε ότι η θεωρητική βάση της «ομοιοπαθητικής» οικοδομείται επί υποθέσεων, οι οποίες βρίσκονται εκτός των λογικών και επιστημονικών προϋποθέσεων και παραδοχών.
Τόνισε ότι η «ομοιοπαθητική» προσέγγιση βασίζεται στην υποτιθέμενη ύπαρξη της πνευματοειδούς ζωτικής δύναμης, η οποία ζωογονεί το σώμα του ανθρώπου και ότι η νόσος είναι το αποτέλεσμα δυναμικών, πνευματοειδών επιδράσεων, οι οποίες διαταράσσουν την ζωτική αυτή δύναμη.
Προκειμένου να αποκατασταθεί η υγεία, πρέπει να ρυθμισθεί εκ νέου η ζωτική δύναμη. Αυτό θεωρείται ότι επιτυγχάνεται με την χορήγηση των ομοιοπαθητικών φαρμάκων, τα οποία καθίστανται ενεργά μόνον μετά την δυναμοποίησή τους, με την οποία εκπνευματίζεται η ύλη του φαρμάκου και απελευθερώνεται η λανθάνουσα πνευματοειδής δύναμη, η οποία υποτίθεται ότι ενυπάρχει στην εσωτερική φύση των ομοιοπαθητικών φαρμάκων.
Ιδιαιτέρως αναφέρθηκε, ο κ. Καρακατσάνης, στον ισχυρισμό των ομοιοπαθητικών ιατρών, πως με τα δυναμοποιημένα ομοιοπαθητικά φάρμακα θεραπεύονται τόσο οι σωματικές νόσοι (χρόνιες και οξείες) όσο και οι ψυχικές, συμπεριλαμβανομένων των παθών, ζήλειας, εγωϊσμού, θυμού κλπ., μία θεώρηση τελείως ασύμβατη με την ορθόδοξη χριστιανική προοπτική, αφού κατά την ορθόδοξη διδασκαλία η νόσος αποτελεί συνέπεια της αμαρτίας του ανθρώπου, την οποία επιτρέπει ο Θεός προς επανόρθωση και απόκτηση μετανοίας.
Η τελευταία εισήγηση, εκπονηθείσα και εκφωνηθείσα υπό του τρίτου προσκεκλημένου ομιλητού της ημερίδας, π. Νικοδήμου Σκρέττα, ανέδειξε περίλαμπρα, ενώπιον του ακροατηρίου την ανεπανάληπτη πρόταση της Εκκλησίας για την αντιμετώπιση της ασθένειας και της θεραπείας, που πηγάζει από την εν Χριστώ εμπειρία και ζωή των αγίων υμνωδών της Εκκλησίας μας.
Με τον άρτιο, κεκοσμημένο, πληθωρικό του λόγο, ο πανεπιστημιακός δάσκαλος και καθηγητής λειτουργικής, αναφέρθηκε στον μοναδικό τρόπο με τον οποίο συνυφαίνονται, στα κείμενα των παρακλητικών κανόνων η εξομολόγηση, η ικεσία, η δέηση και η παράκληση προς τα θεία πρόσωπα, με τον εγκωμιασμό, την εξύμνηση, τη δοξολογία και την ευχαριστία των ευεργετουμένων και θεραπευομένων πιστών. Αιτία των ασθενειών θεωρείται στις καταγραφὲς των κανόνων ἡ φθορά της φύσεως του ανθρώπου εξαιτίας της προπατορικής αστοχίας στην αγαπητική μετά του Θεού κοινωνία.
Έκτοτε η πολυποίκιλος αμαρτία και ο σκοτασμός της εμπαθείας, επιτεινόμενος από φθόνους δαιμονικοὺς και λογισμούς στρεβλωμένους, αρρωσταίνουν κυριολεκτικά τη σύνολη ύπαρξη του ανθρώπου, η θεραπεία της οποίας προϋποθέτει την ολόθυμη ελπίδα της ιάσεως και την ακράδαντη πίστη στην ιατρική δύναμη και χάρη του Χριστού, αλλά παράλληλα και στην πρεσβευτική προς ίαση μεσιτεία και πρεσβεία της Παναγίας, του σταυρού, των αγγέλλων και των αγίων.
Στο τέλος της ημερίδας ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας κ. Ιερόθεος εὐχαρίστησε θερμῶς τούς τρεις ὁμιλητές γιά τήν κατά πάντα ἐπιτυχῆ παρουσίαση καί διαπραγμάτευση των θεμάτων τους, εκφράζοντας εκ μέρους όλων των πιστών της τοπικής μας Εκκλησίας, την ευγνωμοσύνη και την εν Χριστώ αγάπη προς τα σεβαστά πρόσωπά τους.
- Εμφανίσεις: 18168