Δεύτερη ημέρα εργασιών 26ης Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως

img 3179 0

Σημαντικότατη ήταν και η δεύτερη ημέρα της ΚΣΤ΄ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων επί θεμάτων Αιρέσεων και Παραθρησκείας, η οποία λαμβάνει χώρα στο Πνευματικό και Διοικητικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος.

Με κέντρο αναφοράς το Θεανδρικό Πρόσωπο του Υιού και Λόγου του Θεού, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, έγιναν πρωί και απόγευμα εμπεριστατωμένες Εισηγήσεις, διαφωτιστικότατες ερωτήσεις και παρεμβάσεις από μέρους των Συνέδρων και εκτεταμένη επ΄ αυτών συζήτηση.

Στην πρωινή Συνεδρία με προεδρεύοντα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. κ. Δαμασκηνό, έγινε ο διάπλους μέσα στο πέλαγος των αιρετικών, εξωχριστιανικών και αποκρυφιστικών δοξασιών για το Πρόσωπο του Χριστού. Ασφαλώς και δεν ήταν καθόλου ευχάριστος, ήταν όμως απαραίτητος για την Ενημέρωση των μελών του Συνεδρίου και την μετά από αυτό Ενημέρωση των κατά τόπους Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών και του Χριστεπωνύμου Πληρώματος. Ακόμη ήταν αναγκαίος για την εξαγωγή συμπερασμάτων και την χάραξη της ανάλογης ποιμαντικής και αντιαιρετικής δράσεως.

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εισηγήθηκε το θέμα: “ Οι περί του Χριστού δοξασίες της Ανθρωποσοφίας” και παρουσίασε τις αποκρυφιστικές, αντιχριστιανικές και συγκρητιστικές θέσεις της αιρέσεως αυτής γύρω από το Πρόσωπο του Σωτήρος Χριστού, η οποία ονομάζει και πιστεύει τον Χριστό ως μετενσάρκωση του Βούδδα και του Ζαρατούστρα. Είναι γεμάτη από αποκρυφιστικά φαντασιοκοπήματα, δεν δέχεται την ιστορικότητα του Ιησού, υποτιμά σαφώς τα Ευαγγέλια και υποστηρίζει την εξελικτική αυτοσωτηρία.

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Κυριακός Τσουρός, Δρ Θεολογίας και Γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής επί θεμάτων Αιρέσεων και Παραθρησκείας, ομίλησε με θέμα: “Νεοπαγανιστικές θεωρήσεις περί του Ιησού Χριστού” και παρουσίασε τις θέσεις των Νεοπαγανιστών και αρχαιολατρών μέσα από κείμενα και περιοδικά τους, οι οποίοι εσφαλμένα βλέπουν τον Χριστό ως κοινωνικό επαναστάτη, μυθικό πρόσωπο, άνδρα ελληνικής καταγωγής ή παιδείας. Τον ταυτίζουν με τον Μίθρα, τον Άδωνι, τον Διόνυσο ή τον Ορφέα, τον υβρίζουν σκαιότατα και δυστυχώς επηρεάζουν απλούς και αφελείς πατριώτες.

Η πρωινή σύναξη έκλεισε με τις Ενημερώσεις των Εντεταλμένων για την αιρετική δράση, αλλά και την εκκλησιαστική αντιαιρετική αντίδραση στις περιοχές τους, με προτάσεις ποιμαντικής πρακτικής και σχετικές ιδέες για το υπεύθυνο έργο τους, αφού όμως προηγουμένως ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης και Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης π. Ευφραίμ Τριανταφυλλόπουλος, Δρ Θεολογίας, εισηγήθηκε το θέμα: “Ο Χριστρός της Θεοσοφίας”. Η θεοσοφία έχοντας συμπεριλάβει στους κόλπους της τις αρχαίες μυήσεις, στοιχεία από πνευματισμό, μαγεία, Ιουδαϊσμό και Μασονία θεωρεί τον Χριστό ως ένα Αβατάρ, όπως ο Ώρος, ο Βούδδας και ο Κρίσνα.

Στην απογευματινή συνεδρία υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Λύδδης κ. κ. Δημητρίου (Πατριαρχείον Ιεροσολύμων) ακούσθηκαν δύο θαυμάσιες Εισηγήσεις, μία από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Κων/νο Παπαθανασίου με θέμα: “ Άλλος μεν ο Χριστός, άλλος δε ο Ιησούς. Αλλοιωμένες προσεγγίσεις του Θεανθρώπου στην Πρωτοχριστιανική Εκκλησία έως και σήμερα” και ο Οποίος τόνισε ότι ο Ιησούς των Ευαγγελίων είναι Ιστορικό Πρόσωπο, είναι η Κεφαλή της Εκκλησίας και ο Χριστός του Κηρύγματος, είναι ο Άρτος της Θ. Ευχαριστίας, αλλά και ο κύριος της Δόξης που αναμένεται στα έσχατα να έρθει και να κρίνη τον κόσμον. Οι μεγάλες αιρέσεις των πρώτων αιώνων, πρόγονοι των συγχρόνων, αλλοιώνουν και παραχαράσσουν το Πρόσωπο του Χριστού.

Η δεύτερη Εισήγηση έγινε από τον Αιδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Σωτήριο Αθανασούλια με θέμα: “Ο Ιησούς Χριστός και η αίρεση των <Μαρτύρων του Ιεχωβά>”. Πράγματι η πιο επικίνδυνη για την πίστη στον Χριστό στο χώρο της πατρίδας μας, αλλά και αλλού, είναι η αίρεση του Χιλιασμού, η οποία με αντιφάσεις και διαρκή μεταβολή θέσεων παραμορφώνει το Ευαγγέλιο, δεν δέχεται την θεότητα του Χριστού, τίποτε από το Χριστολογικό δόγμα, ούτε την αναμαρτησία ούτε την Ανάσταση ούτε την επουράνια Βασιλεία του Χριστού.

Σημαντική ήταν η παρέμβαση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.κ. Νικολάου, ο οποίος αναφέρθηκε σε πρακτικά θέματα ποιμαντικής τακτικής και ευαισθησίας των ιερέων και ανέφερε συγκεκριμένα περιστατικά. Μίλησε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλος, ο οποίος έφτασε το απόγευμα στη Λαμία, και επισήμανε εύστοχα ότι η Αγία Γραφή είναι Καρπός της Εκκλησίας και από την Εκκλησία την παρέλαβαν και οι αιρετικοί, οι οποίοι τώρα δεν το αναγνωρίζουν και λένε ό,τι θέλουν.

Μετά το βραδινό τραπέζι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος έδωσε πλούσια δώρα σε κάθε σύνεδρο, και ευχήθηκε επιτυχία και στην τελευταία ημέρα καταχειροκροτούμενος από όλους τους Συνέδρους για την διοργάνωση και την αβραμιαία Φιλοξενία της Ιεράς Μητροπόλεως.

Σήμερα θα διεξαχθεί ευρεία συζήτηση επί όλων των θεμάτων και θα εκπονηθούν τα πορίσματα του Συνεδρίου.

img 3176 0

img 3177 0

img 3187 0

img 3205 0

img 3225

img 3269 1

img 3276 0

img 3306 0

img 3313 1

Εμφανίσεις: 47340
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!