Πειραιώς: «Δυστυχώς για τον Περγάμου οι απαντήσεις του Ναυπάκτου είναι καταλυτικές»

peiraios5

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ.κ. Ιωάννης (Ζηζιούλας), Ακαδημαϊκός, διατελέσας Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών παγκοσμίως γνωστός για την θεολογική του κατάρτιση και τις συγγραφές του, δημοσιοποίησε στο διαδίκτυο επιστολές του προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεο, υπεροχικό και ανεπανάληπτο θεολογικό οξύγραφο κάλαμο, του οποίου τα πολυτίμητα έργα έχουν μεταφρασθεί σε είκοσι μία ξένες γλώσσες παγκοσμίως, διαμαρτυρόμενος δια δήθεν στρέβλωση των θέσεών του κατά την εμπνευσμένη ομιλία του Σεβ. Ναυπάκτου στην διοργανωθείσα από την Ι. Μητρόπολη Πειραιώς ¨Ημερίδα με θέμα: «Πατερική Θεολογία και Μεταπατερική Αίρεση».

Οι απαντήσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, δυστυχώς για τον Σεβ. Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη είναι καταλυτικές και εισδύουν στα μύχια της θεολογικής σκέψεως και ορθοδόξου δογματικής αληθείας και αυτό το διακρίνει ακόμη και προλύτης της θεολογικής επιστήμης.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης στην από 27/9/2012 δήλωσή του ανέφερε τα εξής: «Ως προς το ερώτημα του Αγίου Ναυπάκτου γιατί συνέδεσα το όλον θέμα με εκείνο της πολεμικής που ασκείται κατά των θεολογικών διαλόγων, του υπενθυμίζω ότι το παραποιημένο κείμενό μου βρίσκεται σε ομιλία του που χειροκροτήθηκε από σύναξη, κατά την οποία ακούστηκαν τα μύρια όσα κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των θεολογικών διαλόγων του» την στιγμή κατά την οποία έχει ανά χείρας τα αποσταλέντα προς Αυτόν Πρακτικά της διοργανωθείσης ημερίδος και αναντιρρήτως έχει διακριβώσει ότι κατ’ αυτήν δεν υπήρξε ζωντανός διάλογος με τους συμμετέχοντας αλλά ακούστηκαν μόνο οι τεκμηριωμένες επιστημονικές εισηγήσεις των Ακαδημαϊκών εισηγητών και του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου.

Επειδή η βαρυτάτη αναφορά του προσβάλλει βαναύσως την καθ’ ημάς Ι. Μητρόπολη η οποία διοργάνωσε το ως είρηται συνέδριο, τον παρακαλούμε δημοσία για να μην θεωρηθή η τοποθέτησή του ως κοινή συκοφαντία να μας αναφέρει ονομαστικώς και όχι αφοριστικώς ποιά είναι τα ατεκμηρίωτα και συνεπώς ψευδή και κακόπιστα «μύρια όσα» που ακούστηκαν «κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των θεολογικών διαλόγων του».

Είναι υποχρεωμένος ο Σεβ. κ. Ιωάννης να απαντήσει στην ουσία του ερωτήματος, διότι άλλως δικαιώνει όσους τον «συκοφαντούν» ότι αυτός ευθύνεται προσωπικώς για την λανθασμένη πορεία του διεξαγομένου θεολογικού διαλόγου και για τις δύο ανεπέρειστες επιστολές προς την Εκκλησία της Ελλάδος που απέστειλε το Σεπτό Κέντρο.

Όσον αφορά στην αποστροφή της τοποθετήσεώς του της 17/9/2012 ότι: «Γνωρίζετε την πολεμικήν, η οποία ασκείται τελευταίως υπό ωρισμένων κύκλων εναντίον μου και αυτού του Οικουμενικού Πατριάρχου εξ αφορμής του γεγονότος ότι, υπείκων εις συνοδικάς αποφάσεις όλων ανεξαιρέτως των Ορθοδόξων Εκκλησιών, προεδρεύω από Ορθοδόξου πλευράς του επισήμου θεολογικού Διαλόγου μετά των Ρωμαιοκαθολικών.

Η εμπάθεια και αι ύβρεις, που την συνοδεύουν, καθιστούν αδύνατον και άνευ νοήματος οιανδήποτε απάντησιν εις την πολεμικήν αυτήν.

Η άμεσος η έμμεσος όμως συστράτευσις ενός επισκόπου της Εκκλησίας εις την πολεμικήν αυτήν, και δη και με μεθόδους παραποιήσεως των θέσεών μου, αποτελεί ιδιαιτέρως σοβαρόν ζήτημα», ασφαλώς δεν θα αναφέρεται ο Σεβ. στους συναδέλφους του Ακαδημαϊκούς Θεολόγους Καθηγητάς κ.κ. Μέγα Φαράντο και Χρυσόστομο Σταμούλη, οι οποίοι τον καταγγέλουν επί κακοδοξία και όχι επειδή προεδρεύει του επισήμου Θεολογικού διαλόγου με τους Ρωμαιοκαθολικούς.

Μήπως η πεποίθησή του ότι «η Ανατολή και η Δύσις αποτελούν τους δύο πνεύμονας δια των οποίων αναπνέει η Εκκλησία» (περ. « Επίσκεψις», αριθ. 559/31.7.1998) αποτελεί την αιχμή του δόρατος εναντίον του, διότι παρ’ ότι μέγιστος θεολόγος εισάγει το ακατανόητο δηλ. παρουσιάζει τον Χριστιανισμό ως οργανισμό που «οξυγονούται» από δύο πνεύμονες, τον μεν Ρωμαιοκαθολικό που διδάσκει τα δόγματα του filioque, του παπικού πρωτείου και παπικού αλαθήτου, της κτιστής χάριτος, των αξιομισθιών των αγίων και των λυσιποίνων, της ασπίλου συλλήψεως της Θεοτόκου και της ενσωμάτου αναλήψεώς της και του καθαρτηρίου πυρός και τον Ορθόδοξο που διδάσκει ακριβώς τα αντίθετα. Να γιατί περιπίπτουν οι θέσεις του σε απόλυτη θεολογική αντίφαση και να γιατί αδίκως διαμαρτύρεται γιατί του το επισημειώνουν.

Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ

+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Εμφανίσεις: 101220
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!