Λούλης: "Η επίθεση εναντίον του Εφραίμ είναι επίθεση κατά του Αγίου Όρους"
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2010
-
Γράφτηκε από τον/την Συνέντευξη - Αιμίλιος Πολυγένης 04:35
-
«Η επίθεση εναντίον του Ηγουμένου Εφραίμ και της Μονής Βατοπαιδίου είναι επίθεση κατά του Αγίου Όρους, της Ορθοδοξίας και εν τέλει των Εθνικών συμφερόντων. Το Βατοπέδι είναι αδικημένο από τις ανταλλαγές και όχι το ελληνικό δημόσιο! Ο Γέροντας Εφραίμ επιχειρείται να μετατραπεί σε εξιλαστήριο θύμα, σε αποδιοπομπαίο τράγο για να καλυφθούν τα πραγματικά μεγάλα και φλέγοντα ζητήματα των σκανδάλων που συνταράσσουν την Ελλάδα και η κακή κατάσταση της οικονομίας», τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Κωνσταντίνος Λούλης σε αποκλειστική συνέντευξή του, στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Romfea.gr».
Ο Κύριος Κωνσταντίνος Λούλης ο γνωστός στο πανελλήνιο αλλά και διεθνώς, επιτυχημένος επιχειρηματίας που υπήρξε Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους και γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα τεκταινόμενα στην Μοναστική Πολιτεία είχε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον Διευθυντή της «Ρομφαίας» κ. Αιμίλιο Πολυγένη για το ζήτημα της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου και τον Αρχιμανδρίτη και Ηγούμενό της Γέροντα Εφραίμ.
Με τον μεστό και ξεκάθαρο λόγο ενός ανθρώπου που δεν «μασάει» τα λόγια του ούτε φοβάται να πει τα πράγματα με τ’ όνομά τους, σε μια συνέντευξη ποταμό, μας λέει:
Κων/νος Λούλης: Κύριε Πολυγένη όταν πήγα στο Άγιο Όρος ως Διοικητής είχα την χαρά, την τιμή και την ευλογία να γνωρίσω προσωπικά τον μακαριστό Γέροντα Παϊσιο.
Με το ανεπανάληπτο γλυκό του χαμόγελο και την παρρησία του ανθρώπου του Θεού μου είχε πει: «Κύριε Διοικητά το Άγιον Όρος είναι ένα περιβόλι. Το Περιβόλι της Παναγιάς μας. Όπως σε κάθε περιβόλι όμως θα δείτε μέλισσες και μύγες. Αν θέλετε να συναντήσετε την ευωδία ακολουθείστε τις μέλισσες κι αν θέλετε να συναντήσετε την δυσωδία ακολουθήστε τις μύγες.»
Σας λέγω λοιπόν ευθύς εξ αρχής, ότι ο Γέροντας Εφραίμ είναι μια «μέλισσα» που ακολουθώντας τον σε οδηγεί σε λουλούδια πανέμορφα και ευωδιαστά του πνεύματος και οι ανώνυμοι(;) ασχημονούντες κατήγοροί του θλιβερές και άσχημες μύγες…
Αιμίλιος Πολυγένης: Κύριε Λούλη, είναι πάντως γεγονός ότι το ζήτημα του Βατοπεδίου που ήδη στην συνείδηση των περισσότερων «καταγράφεται» ως το «σκάνδαλο του Βατοπεδίου», έχει προκαλέσει μεγάλο προβληματισμό και αναταραχή ανάμεσα στους πιστούς. Ποια είναι η άποψή σας;
Κων/νος Λούλης: Το Άγιον Όρος είναι ένας μοναδικός τόπος με πολλές ιδιαιτερότητες. Δεν είναι εύκολο για τον κάθε ερευνητή να ασχοληθεί με τα θέματά του αν δεν έχει ιδία, εμπεριστατωμένη άποψη και εμπειρία γύρω από τα ιδιαίτερα λεπτά ζητήματα του Αγιορίτικου Μοναχισμού.
Δυστυχώς, οι περισσότεροι που ασχολούνται με το επίκαιρο αυτό θέμα ή είναι γυναίκες οπότε – εκ των πραγμάτων λόγω αβάτου δεν έχουν καν ιδία άποψη – ή άνδρες που δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ το Άγιον Όρος ή το συγκεκριμένο αυτό Μοναστήρι!
Η διαστρέβλωση της αλήθειας ότι δηλαδή η σημερινή εικόνα της Μονής Βατοπαιδίου δεν έχει σχέση με αυτό που φαντάζεται ο μέσος άνθρωπος είναι ανεξήγητη σε εμένα τουλάχιστον που γνωρίζω όσο ελάχιστοι την ιστορία της στις τελευταίες 10ετίες.
Διαβάζοντας τις κρίσεις και τις περιγραφές για την σημερινή κατάσταση με θλίψη θυμήθηκα την εικόνα που αντίκρισα στην πρώτη μου επίσκεψη στην Ιερά Μονή Βατοπαιδίου τον Αύγουστο του 1987.
Περνώντας τότε το κατώφλι της Μονής, έμεινα άφωνος και ένοιωσα το φόβο αντικρίζοντας ένα τεράστιο αλλά ουσιαστικά έρημο Μοναστήρι με μόνο 5 Μοναχούς που ήταν κλεισμένοι λόγω γήρατος στα κελιά τους, (κάποτε είχε 1.000 Μοναχούς), ιδιόρρυθμο χωρίς Ηγούμενο επί 5 αιώνες, με κλειστές τις 50 υπέροχες εκκλησίες του. (Πρώτη φορά στο Άγιο Όρος όπου πήγαινα από το 1976 βρέθηκα σε Μοναστήρι όπου δεν τελούταν Θεία Λειτουργία), με χορταριασμένες αυλές, βουλιαγμένες σκεπές, ετοιμόρροπα άδεια κτίρια και φυσικά όπως όλα τα παλαιά Βυζαντινά Μοναστήρια με κειμήλια που δεν είχε όμως την δυνατότητα να προσκυνήσει κανένας.
Ήταν η πρώτη φορά που ένοιωσα πως βρισκόμουν σε μία νεκρή πολιτεία όπου έμοιαζε να έχει εγκαταλειφθεί λόγω κάποιας ... επιδημίας. (ΣΗΜ. Για αυτή την απαράδεκτη εικόνα κανένας ή καμία δημοσιογράφος δεν είχε τότε ασχοληθεί ...).
Δεν νομίζω πως ο μέσος άνθρωπος έχει αυτή την εικόνα ως πρότυπο Ιεράς Μονής και απορρίπτει την σημερινή πρότυπη – υποδειγματική εικόνα μιας ζωντανής - πνευματικά και ουσιαστικά - Μονής όπου εγκαταβιώνουν άνω των 100 Μοναχών με 75 πανεπιστημιακά πτυχία και με μέση ηλικία κάτω των 45 ετών, οι οποία δημιούργησαν μία Ορθόδοξη Χριστιανική κυψέλη που πραγματοποίησε ένα τεράστιο έργο – ορατό για κάθε προσκυνητή – καλοπροαίρετο άνθρωπο.
Έχει αναλογιστεί κανείς για ποιους σκοπούς χρειάζονται οι Ιερές Μονές, τα χρήματα γενικώς, που μέρος αυτών προκύπτει και από την εκποίηση ακίνητης περιουσίας; Στην συγκεκριμένη περίπτωση καθημερινά το Μοναστήρι αυτό φροντίζει για την τροφή και την παραμονή 300 ατόμων (100 Μοναχοί – 100 επισκέπτες – 100 εργάτες).
Αναστήλωσε εγκαταλελειμμένα τεράστια κτιριακά συγκροτήματα συνολικής επιφάνειας 45.000 τ.μ. που επί 5 αιώνες είχαν μείνει ασυντήρητα και ήταν υπό κατάρρευση, και έφερε στο φως συντηρώντας παράλληλα ανεκτίμητους Θρησκευτικούς θησαυρούς που επί αιώνες φθείρονταν σε σκοτεινά υπόγεια (υπάρχουν σχετικές φωτογραφίες).
Σήμερα ο κάθε καλοπροαίρετος προσκυνητής μένει έκπληκτος από το μέγεθος και το επίπεδο του νέου σκευοφυλακίου (Μουσείου) της Μονής Βατοπαιδίου που συγκαταλέγονται μεταξύ των σπουδαιότερων σε ολόκληρη την Ορθοδοξία.
Καθημερινά ενισχύει – αγνώστους στην πλειοψηφία τους – αναξιοπαθούντες με ετήσιο κόστος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, έχει πραγματοποιήσει εκδόσεις σπανίων πολύτιμων βιβλίων και πραγματοποιεί Θρησκευτικά συνέδρια σε πολυπληθέστατα ακροατήρια με εξαιρετική επιτυχία. Επίσης έχει συμβάλλει καταλυτικά στην απεξάρτηση νέων ανθρώπων από ναρκωτικά.
Έχει όμως να καλύψει και το κόστος ενός τεράστιου Ιεραποστολικού έργου στο εξωτερικό. Αν ήταν σε θέση το κράτος να συνειδητοποιήσει την σημασία του Ιεραποστολικού έργου, όχι απλά θα έδινε με ανταλλαγή αλλά θα χάριζε ένα μικρό έστω κομμάτι της δημόσιας περιουσίας στα Μοναστήρια για να αξιοποιηθεί αυτή για ένα τέτοιο τεράστιο Εθνικό σκοπό.
Όμως εμείς το ασύλληπτο αυτό έργο το αφήσαμε σε άλλους. Για ποιο σκάνδαλο μιλάμε λοιπόν; Σκάνδαλο θα ήταν να αφεθεί στην εγκατάλειψη, τον μαρασμό και την διάλυση ένα από τα ιστορικότερα, μεγαλύτερα και σημαντικότερα Μοναστήρια της Ορθοδοξίας.
Αιμίλιος Πολυγένης: Θα επιμείνω όμως κύριε Λούλη: Η κοινή πεποίθηση των περισσοτέρων ανθρώπων είναι ότι ο Ηγούμενος Εφραίμ και το Βατοπέδι, ωφελήθηκε τα μέγιστα μέσω των περίφημων ανταλλαγών που κατά πολλούς έγιναν στο σκοτάδι, με αδιαφανείς διαδικασίες και εις βάρος του Δημοσίου δηλαδή εις βάρος του συμφέροντος των πολλών…
Κων/νος Λούλης: Αν κάποιος αδικήθηκε και ζημιώθηκε από τις ανταλλαγές αυτός είναι η Μονή Βατοπεδίου και όχι το Ελληνικό Δημόσιο και αυτό θα σας το αποδείξω με δυό απλούστατες προτάσεις-διαπιστώσεις που καταλαβαίνει ο καθένας.
Αν το Ελληνικό Δημόσιο θεωρεί ότι εθίγη, ότι εζημιώθη, ότι εξηπατήθη από τις περίφημες ανταλλαγές τότε γιατί δεν δέχεται την επίσημα διατυπωθείσα πρόταση του Γέροντος Εφραίμ και της Ι.Μ.Μ του Βατοπαιδίου για την αντιστροφή των ανταλλαγών και την επιστροφή στο Δημόσιο όσων έδωσε στο Βατοπέδι και αντίστοιχα την επιστροφή στο Μοναστήρι όσων έδωσε στο Δημόσιο;
Επίσης γιατί δεν έγινε το προφανές από την μεριά του Δημοσίου που είναι η καταφυγή σε έναν από τους τόσους εγκυρότατους Διεθνείς Οίκους Εκτιμήσεως Ακινήτων προκειμένου να υπάρχει και μια «ανεξάρτητη» τρίτη άποψη αφού υπάρχει η καχυποψία ότι τόσοι και τόσοι δημόσιοι λειτουργοί μέχρι και Υπουργοί διαφορετικών κυβερνήσεων ΟΛΟΙ (;) «συνωμότησαν» υπέρ του Εφραίμ;
Αιμίλιος Πολυγένης: Ποια πιστεύετε ότι είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξει ο καλοπροαίρετος άνθρωπος στα όσα ακούει, βλέπει και διαβάζει για το ζήτημα της Υπόθεσης Βατοπεδίου;
Κων/νος Λούλης: Πιστεύω ότι υπάρχουν τρία βασικά σημεία που πρέπει να προσεχτούν και θα καταλάβετε αμέσως γιατί σας είπα εξ’ αρχής ότι εν τέλει η επίθεση εναντίον του Βατοπαιδίου και του Γέροντος Εφραίμ είναι επίθεση κατά του Αγίου Όρους, της Ορθοδοξίας και των ελληνικών συμφερόντων:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΟΣ πάνω στη Λίμνη Βιστωνίδα
Τα περί νομικής ακυρότητος των χρυσοβούλων που έσπευσαν πολλοί να καταγγείλουν, είναι θέματα ιδιαίτερα λεπτά και επικίνδυνα και καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί στην κάθε μας λέξη περί ΧΡΥΣΟΒΟΥΛΩΝ και Εκκλησιαστικών ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΩΝ καθεστώτων.
Γνωρίζετε πως υπάρχουν σε άλλες τρεις χώρες Ελληνορθόδοξα πατριαρχεία τα οποία στηρίζουν το ιδιοκτησιακό τους δικαίωμα σε Βυζαντινά χρυσόβουλα, πατριαρχικά συγίλια και αχτιναμέδες των οποίων η ισχύς έχει αναγνωρισθεί ακόμη και από ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Ας αναλογισθούν ορισμένοι την αξία αυτών των κατακτήσεων - 16 αιώνων –που είναι μοναδικά προπύργια της θρησκευτικής και πολιτιστικής παραδόσεως του Ελληνισμού, που άντεξαν διαχρονικά, κυματίζοντας εκεί η Ελληνική σημαία.
Χρειάζεται ιδιαίτερη ΠΡΟΣΟΧΗ μην τυχόν άθελά τους ΥΠΟΣΚΑΠΤΟΥΝ παρόμοια ιδιοκτησιακά δικαιώματα των τριών Ελληνορθόδοξων πατριαρχείων και της Μονής Σινά.
Οι τίτλοι που προανέφερα έχουν αναγνωριστεί ως απολύτως έγκυροι από την Ελληνική πολιτεία ανέκαθεν. Ο τέως πρόεδρος της Γαλλίας Μιτεράν απόρησε όταν είδε στην καρδιά του Σινά να κυματίζει τεράστια η ελληνική σημαία και στην συνέχεια ερχόμενος στην Ελλάδα μας είπε: «Δεν ήξερα πως έχετε αυτοκρατορία τριών Ηπείρων»!!
ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Εάν δεχθούμε ως αληθινά όλα αυτά που λέγονται για τον Ηγούμενο Εφραίμ ότι δηλαδή είναι ραδιούργος, απατεώνας, Ρασπούτιν κ.α. τότε αυτόματα θα πρέπει να δούμε πως στην απέναντι πλευρά – δηλαδή σε ότι αφορά τα στελέχη της κρατικής πυραμίδας – υπάρχουν μόνον ΔΥΟ λογικές εκδοχές εμπλοκής ΧΩΡΙΣ να υπάρχει τρίτη.
Η ΜΙΑ εκδοχή είναι να υποθέσει κανείς ότι επί σειρά 10 ετών, διάφορα συλλογικά κρατικά όργανα δηλ. υπουργοί, δικαστήρια, νομικά συμβούλια του κράτους, υπηρεσία δημοσίων κτημάτων, ορκωτοί εκτιμητές του δημοσίου κ.α., υπήρξαν αφελείς πράγμα που η απλή λογική απορρίπτει. Δηλαδή την ομαδική αφέλεια(!)και μάλιστα διαχρονικά με πρόσωπα που εν τω μεταξύ άλλαζαν!!
Άρα καλούμεθα να δεχθούμε πως περισσότεροι από 100 ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί υπήρξαν αφελείς και ανάμεσά τους δεν βρέθηκε ένας με σχετική έστω λογική για να αντιδράσει!
Η ΑΛΛΗ εκδοχή είναι να υποθέσει κανείς πως ο Ηγούμενος Εφραίμ στην ίδια 10ετία, συνέστησε συνωμοτική συμμαχία με ΟΛΑ αυτά τα πολλά αυτά πρόσωπα όλων των προαναφερομένων κρατικών φορέων με σκοπό να βλάψουν ΟΛΟΙ αυτοί μαζί τα συμφέροντα του δημοσίου και να ωφεληθούν αντιστοίχως οι ίδιοι!!
Αλλά το να δεχθεί κανένας ότι ο Εφραίμ συμμάχησε συνωμοτικά, σε βάρος του δημοσίου, με τόσα πολλά και κατά καιρούς εναλλασσόμενα πρόσωπα μέλη συλλογικών κρατικών οργάνων, διαφόρων αρμοδιοτήτων και επιπέδων και για διάστημα πέραν της 10ετίας είναι ένα σενάριο που δύσκολα δέχεται, η κοινή λογική και του πλέον καχύποπτου ανθρώπου.
Δηλαδή πρέπει να δεχθούμε πως ανάμεσα σε επίσης περισσότερους από 100 υψηλότατους κρατικούς λειτουργούς δεν υπήρξε ένας έντιμος ώστε να αρνηθεί να συμμετέχει για να σπάσει ο κρίκος της αλυσίδας μιας τόσο μεγάλης συμμορίας.
Άρα το ερώτημα σε ότι αφορά την κρατική πλευρά είναι να δεχθούμε τα όργανά της ως ΑΦΕΛΕΙΣ ή ως ΣΥΝΩΜΟΤΕΣ (άσχετα αν κάποιοι λόγω παραγραφής θα εξαιρεθούν των κυρώσεων). Δεν υπάρχει άλλη εκδοχή.
ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ
Δεν πρέπει να ξεχνάει κανένας ότι ο Εφραίμ αντάλλαξε όχι δικό του ακίνητο αλλά της Μονής. Λείπει δηλαδή και το κίνητρο του ατομικού του οφέλους.
Τα μοναστήρια είναι ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ δηλαδή ανήκουν στο κράτος και στον Ελληνικό λαό. Δεν ανήκουν σε κανέναν Εφραίμ, Ιωακείμ ή Ιερόθεο. Αυτό το αγνοούν δυστυχώς οι περισσότεροι.
Στην περίπτωση Βατοπαιδίου ξεκινάμε από μια ιδιοκτησία ενός νομικού προσώπου ΔΗΜΟΣΙΟΥ Δικαίου (Βιστωνίδα), την ανταλλάσσουν, αφού εν τω μεταξύ οι ειδικοί εκτίμησαν, μελέτησαν και επικύρωσαν τελικά τις πράξεις τους – σε ένα χρονικό ορίζοντα 10 ετών (!) - με κάποια άλλα ακίνητα του ΔΗΜΟΣΙΟΥ και το προϊόν της ανταλλαγής καταλήγει στην Μονή που είναι πρόσωπο ΔΗΜΟΣΙΟΥ δικαίου!
Δηλαδή: ΔΗΜΟΣΙΟ ® ΔΗΜΟΣΙΟ ® ΔΗΜΟΣΙΟ!
Ποιους λοιπόν εζημίωσε, σε τι έχει ευθύνη ο Εφραίμ ατομικά όταν δεν ενεργεί για ΙΔΙΟΝ όφελος; Ο Εφραίμ ουσιαστικά με τις ενέργειές του έχει τελικό σκοπό να συντηρήσει μια ΔΗΜΟΣΙΑ περιουσία που ανήκει στον Ελληνικό λαό ο οποίος συρρέει εκεί, στο Βατοπαίδι κατά 10δες χιλιάδες - προφανώς για λόγους που πολλοί αγνοούν-.
Αιμίλιος Πολυγένης: Και όλα αυτά που ακούγονται και προβάλλονται τώρα τελευταία μέσα από τηλεοπτικές εκπομπές για εκδιώξεις μοναχών, ακόμη και για…ύποπτους θανάτους για τα οποία και πάλι κατηγορείται ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου;
Κων/νος Λούλης: Σας είπα ευθύς εξ’ αρχής ότι στο Άγιον Όρος όπως σε κάθε περιβόλι υπάρχουν μέλισσες και μύγες και πως κατά την ταπεινή μου άποψη η επίθεση αυτή στοχεύει τον Αγιορείτικο Μοναχισμό συνολικά, την Ορθοδοξία και την Ελλάδα. Θα σας επαναλάβω αυτά που είπα σε τηλεοπτική εκπομπή για να έχουν πλήρη εικόνα οι χιλιάδες αναγνώστες σας.
Σε ότι αφορά τις δήθεν εκδιώξεις Μοναχών σας πληροφορώ ότι στο Άγιο Όρος υπάρχει καταστατικός χάρτης που περιγράφει συγκεκριμένα μέσα από σαφέστατες διαδικασίες τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εγκαταβιώσει ΝΟΜΙΜΑ κάποιος Μοναχός.
Αν κάποιος θεωρεί πως το Άγιο Όρος είναι ξέφραγο αμπέλι και μπορεί ο κάθε ένας να γράφει στα παλιά του τα παπούτσια αρχές και διαδικασίες αιώνων, αυτός θα έχει προβλήματα. Για όλους όσους παρουσιάσανε στην τηλεόραση ως…«θύματα του διωγμού του Εφραίμ» δεν είπανε το βασικότερο:
Πώς όλοι αυτοί είναι σχισματικοί ζηλωτές, βρίσκονται εκτός της κανονικής Εκκλησίας κατά τον ακριβή χαρακτηρισμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και συνεχώς σχολιάζουν και υβρίζουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, και αμφισβητούν το κύρος της Ιεράς Κοινότητος!
Κανένας από αυτούς δεν είχε επικυρωμένο από την Μονή ομόλογο σύμφωνα με τους κανόνες της Ιεράς Κοινότητος. (Ομόλογο εννοούμε το τοπικό σύμφωνο εγκαταβίωσης σε ένα κελί).
Προβάλλονται λοιπόν με τόση στοργή όλους αυτούς που βρίσκονται εκτός των νόμων και των κανόνων της Εκκλησίας. Προβάλλουν και δίνουν βήμα στους εχθρούς του Οικουμενικού Πατριάρχη και ίσως αυτό δεν το έχουν ακόμη καταλάβει ή καμώνονται πως δεν το καταλαβαίνουν.
Αν ήταν σοβαρές οι καταγγελίες και είχαν αίσθηση της σοβαρότητος οι καταγγέλλοντες, γιατί αγνόησαν αυτούς τους 3 λογικούς, υπεύθυνους και νόμιμους δρόμους δηλαδή την Ιερά Κοινότητα, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον Εισαγγελέα Θεσσαλονίκης και πήγαν τζεημςμποντικά - κατά περίεργο τρόπο – στα κανάλια;
Μέσα στους 2.500 Μοναχούς που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι σοβαροί, αφοσιωμένοι στην πνευματική τους πορεία με σεβασμό στην Ιερά Κοινότητα και στο Πατριαρχείο, υπάρχει και ένα ποσοστό – μικρό ευτυχώς – που για διαφορετικές αιτίες θέλουν να καταστρατηγούν τους νόμους και τους κανόνες της Εκκλησίας και της Ιεράς Κοινότητος.
Το Άγιο Όρος δίνει καταφύγιο σε κάθε ψυχή που περνά την πόρτα του. Πολλούς που δημιουργούν προβλήματα προσπαθεί κατ’ αρχάς με αγάπη να τους νουθετίσει.
Όταν όμως εξαντλούνται τα όρια φτάνει σε σημείο η ίδια η Μοναστική Πολιτεία να εκδιώκει με απέλαση πολλούς από αυτούς. Και όμως οι δημοσιογράφοι προβάλλουν αυτούς και αυτή την εικόνα περνάνε προς τα έξω.
Τα περί περιέργων θανάτων ξεπερνούν τα όρια της γελοιότητος. Όποιος πεθάνει στο Άγιο Όρος δεν γίνεται ταφή αν δεν έρθει πρώτα γιατρός και αστυνόμος. Ή μήπως παραπλανήθηκαν και αυτοί;
Είναι δυνατόν αν δεν είχαν διαλευκανθεί – τότε προ 20αετίας αυτές οι συκοφαντίες – το Πατριαρχείο και η Ιερά Κοινότητα να συναινούσαν κατά πανηγυρικό τρόπο την εγκαταβίωση της συνοδείας του Γέροντα Ιωσήφ στη Μονή Βατοπαιδίου;
Βέβαια θα πούμε και σ’ αυτή την περίπτωση πως και αυτοί ... παραπλανήθηκαν όπως Υπουργοί, Δικαστικοί, Αστυνομικοί, το Νομικό Συμβούλιο του κράτους, και 100ντάδες Ανώτατοι Κρατικοί Λειτουργοί... Όλοι αυτοί ήταν λοιπόν αφελείς ...
Όσο για την προβολή της ανώνυμης καταγγελίας των…60 Γερόντων (!) - προς το τέλος αυτής εκπομπής - όπου αναγράφονταν ένα προς ένα τα ονόματα όλων των Ηγουμένων με απαξιωτικά σχόλια (χουντικοί κ.α.) καθώς και ψεύδη για την καταγωγή τους σαν να μην γεννήθηκε κανείς τους στην Ελλάδα αλλά σε άλλες χώρες του πλανήτη (!), ο δημοσιογράφος κ. Καλοκαιρινός παρατήρησε:
«Για όλη αυτή την κατάσταση ευθύνονται τα μιάσματα του Ιερωνύμου που τους εγκατέστησε με τις συνοδείες τους στο Άγιο Όρος».
Το μοναδικό μου σχόλιο σ’ αυτό που επαναλαμβάνω και από το βήμα της «ΡΟΜΦΑΙΑΣ» είναι: ΑΙΣΧΟΣ και ΝΤΡΟΠΗ! Γιατί είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να «σβήνεται με μια μονοκοντυλιά» η τεράστια συμβολή στην αναγέννηση του Αγίου Όρους και την άνοιξη του μοναχισμού και πάλι πραγματικά Αγίων και Πνευματικοτάτων Ηγουμένων και Πατέρων όπως οι Αρχιμανδρίτες Γεώργιος Καψάνης της Γρηγορίου, Αλέξιος της Ξενοφώντος, Αιμιλιανός της Σιμωνόπετρας, Γρηγόριος της Δοχειαρίου και Εφραίμ της Φιλοθέου που την δεκαετία του ’70 ανέστησαν το Περιβόλι της Παναγίας.
Με τέτοιες ανάλογες κατηγορίες ή μάλλον πολύ βαρύτερες έχουν κατηγορηθεί 100άδες Πατέρες της Εκκλησίας από τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο μέχρι και τον Άγιο Νεκτάριο.
Αλλά στα Εκκλησιαστικά και Θεολογικά θέματα η αλήθεια τελικά λάμπει παρά τους τόνους λάσπης που ορισμένες δυνάμεις προσπαθούν να ρίξουν.
Αιμίλιος Πολυγένης: Τι πιστεύετε τελικά ότι θα γίνει με την «Υπόθεση Εφραίμ-Βατοπαιδίου»; Τι μήνυμα στέλνετε στους αναγνώστες μας σε όλον τον κόσμο;
Κων/νος Λούλης: Πιστεύω δυστυχώς πως όπως και άλλες φορές έτσι και σήμερα «ξεθάβεται» και αναμοχλεύεται η «υπόθεση Εφραίμ -Βατοπαιδίου» για να στραφεί αλλού το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και συγκεκριμένα μακρυά από σοβαρότατα χρονίζοντα σκάνδαλα διαπλοκής, της κακής κατάστασης της ελληνικής οικονομίας.
Αναζητείται επειγόντως εξιλαστήριο θύμα και αποδιοπομπαίος τράγος για να του «φορτώσουν» όσα περισσότερα μπορούν και να τον «δαιμονοποιήσουν» για να «ξεγλιστρήσουν» οι πραγματικοί υπεύθυνοι για το σημερινό χάλι της χώρας και τον διασυρμό της στον κόσμο. Το είπα και το ξαναλέω πως ο Γέροντας Εφραίμ είναι ένα ΔΙΑΜΑΝΤΙ!.
Ο Ηγούμενος του Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ πέρα από τον βαρύ σταυρό της αναστηλώσεως της Μονής και το τεράστιο εξωτερικό Ιεραποστολικό έργο έπρεπε παράλληλα να βάλει τάξη και να αξιοποιήσει την επί χρόνια εγκαταλελειμμένη και ανεκμετάλλευτη περιουσία της Μονής που προήλθε σε αυτή από συγκεκριμένες δωρεές ανά τους αιώνες τις οποίες σεβάστηκαν - αλλόθρησκοι και μη - κατακτητές (Τούρκοι, Άραβες, Βούλγαροι, Γερμανοί και Ιταλοί).
Αν ο Ηγούμενος άφηνε τα περιουσιακά στοιχεία της Μονής να ρημάξουν και να καταπατηθούν με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά τα έσοδα της Μονής και το αναστηλωτικό της έργο τότε δεν θα υπήρχε καμία κριτική άσχετα αν το Μοναστήρι παρήκμαζε.
Στην περίπτωση αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας θαυμάζω την Καθολική Εκκλησία – στο μοναδικό αυτό σημείο – γιατί μεθοδικά θεμελίωσε όλη την ανάπτυξη και την δράση της σε ένα σοβαρό οικονομικό υπόβαθρο 10πλασσιάζοντας έτσι το ποίμνιό της έναντι της Ορθοδόξου Εκκλησίας και πραγματοποιώντας παράλληλα ένα τεράστιο αξιοθαύμαστο κοινωνικό έργο.
Όπως οι περισσότεροι Ηγούμενοι του Αγίου Όρους που είχα την τύχη να γνωρίσω έτσι και ο Γέροντας Εφραίμ, πτωχός γεννήθηκε, πτωχός έζησε και ζει και θα πεθάνει με μόνη περιουσία το ράσο του. Οι Ηγούμενοι είναι διαχειριστές ξένων χρημάτων.
Δεν αγωνίζονται για να φτιάξουν όπως εμείς σπίτια και περιουσίες αλλά τα Μοναστήρια των πιστών. Μόνο όποιος κατηγορεί για φιλαργυρία τον ... ταμία μιας τράπεζας μόνο αυτός μπορεί να κατηγορεί ανάλογα τους Ηγουμένους και την εκκλησία σε ότι αφορά την οικονομική διαχείριση της περιουσίας τους.
Προσωπικά πάντως είμαι ευγνώμων στον Θεό γιατί συνέβαλα και εγώ με όλες μου τις δυνάμεις ως Πολιτικός Διοικητής το 1989 να γίνει το Ιστορικό αυτό Μοναστήρι μετά 536 χρόνια κοινόβιο, να αποκτήσει έναν εκλεκτό Ηγούμενο και να πραγματοποιήσει ένα τέτοιο εξαιρετικό έργο.
Ειλικρινά παρακολουθώντας τα όσα λέγονται και γράφονται για την Ι. Μ. Βατοπαιδίου από την ανθρώπινη μεν πλευρά αισθάνθηκα πικρία και θλίψη γιατί γνωρίζω σε βάθος όσο ελάχιστοι την αλήθεια σχετικά με την υπόθεση αυτή.
Από την πνευματική όμως πλευρά αισθάνθηκα τεράστια ικανοποίηση γιατί επιβεβαίωσα για πρώτη φορά πρακτικά στη ζωή μου πως η απόδειξη για το μέγεθος της αξίας ενός Χριστιανικού έργου είναι ο πόλεμος που δέχεται.
Κλείνοντας, Σας ευχαριστώ για αυτή την ευκαιρία να παρουσιάσω συνολικά το ζήτημα στους χιλιάδες αναγνώστες της «Romfea.gr», από όλο τον κόσμο και να διαβεβαιώσω όλους τους καλοπροαίρετους χριστιανούς που ανησυχούν και ίσως σκανδαλίζονται πως το μόνο σκάνδαλο που αφορά τον Γέροντα Εφραίμ και την Ιερά Μεγίστη Μονή του Βατοπαιδίου είναι η άδικη επίθεση και ο διωγμός που υφίστανται. Όμως πίστευα και πιστεύω πως «η απόδειξη για το μέγεθος της αξίας ενός Χριστιανικού έργου είναι ο πόλεμος που δέχεται».
- Εμφανίσεις: 101093