Μητροπολίτης Βεροίας: Να αποκτήσουμε σταθερή και γενναία πίστη (ΦΩΤΟ)
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 07 Σεπτεμβρίου 2014
-
Γράφτηκε από τον/την Ι.Μ. Βεροίας - 21.17
-
Την Κυριακή προ της Υψώσεως (7 Σεπτεμβρίου) ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων τέλεσε αρχιερατική θεία λειτουργία και κήρυξε το θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα ιερό ναό αγίων Νεομασρτύρων Αθανασίου και Ιωάννου των Κουλακιωτών.
Στο τέλος της θείας λειτουργίας τίμησε με τον σταυρό των 20ων Παυλείων δύο ιερείς από την αρχιερατική Περιφέρεια Καμπανίας που συνταξιοδοτήθηκαν πρόσφατα. Πρόκειται για τους πρωτοπρεσβυτέρους π. Αντώνιο που διηκόνησε στον ιερό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλάστρας και π. Δήμο Φραντζούλη που διηκόνησε στον ιερό ναό αγίου Αθανασίου Αδένδρου.
Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του τόνισε:
« «Ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτόν μή ἀπόληται ἀλλ᾽ ἔχει ζωήν αἰώνιον».
Τό ζήτημα τῆς μετά θάνατον πορείας τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς ὑπάρξεως ἤ ὄχι μελλούσης ζωῆς ἀπασχόλησε ἀνέκαθεν τόν ἄνθρωπο. Ἀνυπαρξία ἤ ζωή, ἀπώλεια ἤ αἰωνιότητα εἶναι οἱ ἐναλλακτικές δυνατότητες μέ τίς ὁποῖες ἔρχεται ἀντιμέτωπος. Κανείς δέν ἐπιθυμεῖ τήν ἀπώλεια.
Κανείς δέν προσβλέπει στήν ἀνυπαρξία. Εἶναι βαθειά καί ἔμφυτη ἡ ἐπιθυμία τοῦ ἀνθρώπου νά ζήσει αἰωνίως, νά ζήσει σέ μία ζωή πού θά εἶναι ἀπαλλαγμένη ἀπό τούς φόβους καί τίς ἀγωνίες τῆς παρούσης.
Καί αὐτή τήν ἐπιθυμία ἐκμεταλλευόμενες πολλές θρησκεῖες ὑπόσχονται ὑλικά ἀγαθά καί ἀπολαύσεις γήινες, νομίζοντας ὅτι ἱκανοποιοῦν μέ τόν τρόπο αὐτό τούς πιστούς τους. Παραβλέπουν ὅμως τό γεγονός ὅτι τά ὑλικά ἀγαθά εἶναι φθαρτά, ὅπως καί ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος, καί δέν τοῦ προσφέρουν τήν εὐτυχία καί τή μακαριότητα πού ἐπιθυμεῖ καί ἐπιδιώκει.
Σέ ἀντίθεση μέ τίς ἄλλες θρησκεῖες ὁ Χριστός ὑπόσχεται στόν ἄνθρωπο μία αἰώνιο ζωή, ἡ εὐτυχία τῆς ὁποίας δέν προέρχεται ἀπό τήν ἀφθονία τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν πού προσφέρει ἀλλά ἀπό τήν παρουσία καί τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος, ὅπως ἀκούσαμε στό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἀγάπησε τόσο πολύ τόν ἄνθρωπο, ὥστε «τόν υἱόν αὐτοῦ τόν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτόν … ἔχῃ ζωήν αἰώνιον». Ὁ Θεός προσέφερε, δηλαδή, τόν Υἱό του προκειμένου ὁ ἄνθρωπος νά ζήσει αἰώνια.
Ποιά εἶναι ὅμως ἡ σχέση πού ἔχει ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ μέ τήν αἰώνια ζωή τοῦ ἀνθρώπου; Μᾶς τό ἐξηγεῖ ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.
Προϋπόθεση γιά τήν αἰώνια ζωή εἶναι ἡ πίστη του στόν Θεό. Ὁ Θεός εἶναι ὁ μόνος αἰώνιος. Εἶναι ὁ ἄχρονος καί ἀτελεύτητος, ἀλλά καί αὐτός πού ἐπέτρεψε νά εἰσέλθει στόν κόσμο ὁ θάνατος γιά νά μήν παραμείνει τό κακό ἀθάνατο.
Εἶναι ἑπομένως καί ὁ μόνος ὁ ὁποῖος μπορεῖ νά χαρίσει στόν ἄνθρωπο τήν αἰώνιο ζωή, λυτρώνοντάς τον ἀπό τήν ἀπώλεια τῆς φθαρτῆς φύσεώς του καί καθιστῶντας τον μέτοχο τῆς θείας του φύσεως καί κληρονόμο τῆς αἰωνίου βασιλείας του, ὑπό μία καί μόνη προϋπόθεση. Καί αὐτή δέν εἶναι ἄλλη ἀπό τήν πίστη στόν μονογενῆ του Υἱό καί δι᾽ αὐτοῦ στόν Θεό.
Ἄν δέν πιστεύσουμε, ἀδελφοί μου, στόν Θεό· ἄν δέν πιστεύσουμε ὅτι ὁ Θεός μπορεῖ νά μᾶς χαρίσει τήν αἰώνιο ζωή, δέν εἶναι δυνατόν νά τήν ζήσουμε, γιατί ἡ αἰώνιος ζωή ταυτίζεται μέ τόν Θεό καί ἡ ἀπουσία τοῦ Θεοῦ ἀπό τή ζωή μας εἶναι ταυτόσημη μέ τήν ἀπώλεια.
Βεβαίως ἡ πίστη στόν Θεό δέν εἶναι μία ἀφηρημένη πίστη σέ μία ἀνώτερη δύναμη, ἀλλά εἶναι ἡ ζῶσα πίστη στόν Ἰησοῦ Χριστοῦ πού ἔγινε ἄνθρωπος καί ἦρθε στή γῆ προκειμένου νά μᾶς γνωρίσει τόν Θεό-Πατέρα του καί νά μᾶς κάνει μετόχους τῆς αἰωνίου ζωῆς του.
Αὐτή τήν πίστη στόν Ἰησοῦ Χριστό διέθετε καί ὁ ἑορταζόμενος σήμερα ἅγιος Ἀθανάσιος ὁ Κουλακιώτης. Πίστευε στόν Χριστό καί στήν αἰώνιο ζωή πού ἐκεῖνος χαρίζει στόν ἄνθρωπο καί δέν θέλησε γιά κανένα λόγο νά χωρισθεῖ ἀπό αὐτόν καί νά στερηθεῖ τή ζωή πού ὑποσχέθηκε σέ ὅσους τόν πιστεύουν.
Ἔτσι, ὅταν ἡ πίστη του στόν Χριστό τόν ἔφερε ἐνώπιον τοῦ βήματος τοῦ ἀλλοθρήσκου δικαστοῦ καί τόν ἔθεσε μπροστά στό δίλημμα ἤ νά θυσιάσει τή ζωή του ἤ νά ἀρνηθεῖ τήν πίστη του στόν Χριστό, ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος δέν δυσκολεύθηκε νά ἐπιλέξει.
Ἡ ἀπώλεια τῆς προσκαίρου ζωῆς, πού θά ἦταν τό ἀποτέλεσμα τοῦ μαρτυρικοῦ θανάτου, δέν ἦταν γι᾽ αὐτόν πραγματική ἀπώλεια, γιατί πίστευε στόν λόγο τοῦ Κυρίου, ὅτι «ὁ πιστεύων εἰς αὐτόν μή ἀπόληται ἀλλ᾽ ἔχῃ ζωήν αἰώνιον».
Ἀντίθετα γνώριζε ὅτι ἡ ἄρνηση τῆς πίστεως στόν Χριστό συνεπάγεται τήν ἀπώλεια τῆς ζωῆς, διότι χωρίς τόν Χριστό ἡ παροῦσα ζωή εἶναι μαρτύριο καί ἡ αἰώνιος ζωή δέν ὑπάρχει.
Γι᾽ αὐτό καί μέ θάρρος προχώρησε στό μαρτύριο ἀφήνοντας καί σέ μᾶς πού τόν τιμοῦμε ὡς συμπολίτη καί προστάτη σπουδαῖο ὑπόδειγμα πίστεως καί ζωῆς.
Καί τό ἔχουμε, ἀδελφοί μου, μεγάλη ἀνάγκη στίς ἡμέρες μας· γιατί ἐνδιαφερόμαστε καί ἀγωνιοῦμε γιά ὅ,τι ἀφορᾶ τήν ἐπίγεια ζωή μας καί ἀδιαφοροῦμε γιά τήν αἰώνια, ἤ μᾶλλον τή θεωροῦμε δεδομένη, ἐνῶ δέν ἔχουμε δεδομένη τήν πίστη. Λέμε ὅτι πιστεύουμε, ἀλλά στήν πρώτη δυσκολία, στόν πρῶτο πειρασμό σπεύδουμε νά δηλώσουμε ὅτι δέν ἔχουμε σχέση μέ τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία. Λέμε ὅτι πιστεύουμε, ἀλλά καί ἐμεῖς δέν ξέρουμε σέ τί ἀκριβῶς πιστεύουμε.
Λέμε ὅτι πιστεύουμε, ἀλλά προσπαθοῦμε νά προσαρμόζουμε τόν Θεό στά δικά μας μέτρα, γιά νά μήν μᾶς δυσκολεύουν οἱ ἐντολές του.
Ὅμως αὐτή δέν εἶναι ἡ πίστη πού ζητᾶ ὁ Χριστός ἀπό ἐμᾶς. Δέν εἶναι ἡ πίστη πού εἶχε ὁ ἅγιος Ἀθανάσιος καί ἡ ὁποία τοῦ ἄνοιξε τή θύρα τῆς αἰωνίου ζωῆς.
Γι᾽ αὐτό καί ἄς προσπαθήσουμε νά ἀποκτήσουμε καί ἐμεῖς τή σταθερή καί γενναία πίστη τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Κουλακιώτου, ἀδελφοί μου, καί ἄς τόν παρακαλοῦμε νά πρεσβεύει στόν Θεό γιά νά μᾶς αὐξάνει τήν πίστη ὥστε νά ἀξιωθοῦμε καί ἐμεῖς τῆς αἰωνίου ζωῆς τήν ὁποία ἀπολαμβάνει καί ὁ ἴδιος καί στήν ὁποία μᾶς ἀναμένει».
- Εμφανίσεις: 31643