Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος στη Ραμάλα

ImageΣτις 13 Ιουνίου 2010, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος επραγματοποίησε ποιμαντικήν επίσκεψιν εις Ραμάλλαν.

Η Ραμάλλα, ευρισκομένη εις απόστασιν ημισείας περίπου ώρας δυτικώς των Ιεροσολύμων έχει εξελιχθή σήμερα δυτικώς εις μίαν από τας σπουδαιοτέρας και πολυπληθεστέρας πόλεις της Παλαιστινιακής Αυτονομίας. Εις αυτήν ευρίσκεται η έδρα του Προέδρου της Παλαιστινιακής Αυτονομίας κ. Μαχμούντ Αμπάς Αμπού-Μάζεν, τα Γραφεία της Παλαιστινιακής Κυβερνήσεως, η Παλαιστινιακή Βουλή και εις αυτήν έχουν τας διπλωματικάς αυτών αντιπροσωπείας τα κράτη, τα οποία διατηρούν διπλωματικάς σχέσεις με την Παλαιστινιακήν Αυτονομίαν.

Εις το κέντρον της Παλαιάς Πόλεως της Ραμάλλας το Πατριαρχείον διατηρεί ανέκαθεν ιερόν ναόν μετά ηγουμενείου προς τιμήν της Μεταμορφώσεως του Κυρίου. Ο Αγιοταφίτης Αρχιμανδρίτης π. Γαλακτίων είναι ο ηγούμενος της ενταύθα Αραβοφώνου Ελληνορθοδόξου Κοινότητος του Πατριαρχείου, αριθμούσης περί τα 5.000 περίπου μέλη.

Εις την Κοινότητα αυτήν διετέλεσαν ηγούμενοι μακαριστοί Κύπριοι Αγιοταφίται, ως ο Αρχιεπίσκοπος Τιβεριάδος Γρηγόριος, ο Αρχιμανδρίτης π. Διονύσιος και ο Αρχιμανδρίτης π. Φιλούμενος, διατελέσας εν συνεχεία ηγούμενος του Φρέατος του Ιακώβ, μαρτυρικώς τελειωθείς εν αυτώ και αγιοκαταταγείς την 16ην /29ην Νοεμβρίου του 2009.

Εις την κώμην αυτήν έφθασεν ο Μακαριώτατος μετά συνοδείας εξ Ιεροσολύμων την πρωΐαν της Κυριακής 31ης Μαΐου/ 13ης Ιουνίου 2010. Εις την είσοδον της πόλεως ανέμενε Αυτόν τιμητική Αστυνομική φρουρά, η οποία και συνώδευσεν Αυτόν έως το προαύλιον του ιερού Ναού και της Μονής της Μεταμορφώσεως. Ενταύθα υπεδέχθησαν Αυτόν ο ηγούμενος Αρχιμανδρίτης π. Γαλακτίων, ο Αραβόφωνος ιερεύς π. Γιακούμπ Οικονόμος, η Επιτροπή της Εκκλησίας, οι ιεροψάλται και μέλη του ποιμνίου.

Ο Μακαριώτατος προ της εισόδου του Ναού, ενδυθείς μανδύαν, ηυλόγησεν την αγίαν είσοδον εις τον Ναόν, των ψαλτών ψαλλόντων το απολυτίκιον της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και έψαλε τας Καταβασίας, προεξάρχων του Όρθρου.

Εν συνεχεία ο Μακαριώτατος προεξήρξε της θ. Λειτουργίας, συλλειτουργούντων Αυτώ του Γέροντος Αρχιγραμματέως Αρχιεπισκόπου Κωνσταντίνης κ. Αριστάρχου, των Αρχιεπισκόπων Θαβωρίου κ. Μεθοδίου και Ιορδάνου κ. Θεοφυλάκτου, του ηγουμένου Αρχιμανδρίτου π. Γαλακτίωνος, του Οικονόμου ιερέως π. Γιακούμπ, του Αρχιμανδρίτου π. Ιερωνύμου, του Αρχιμανδρίτου π. Φιλουμένου συμπροσευχομένου και του εκ Κύπρου εις ειδικήν αποστολήν ελθόντος Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμανδρίτου π. Ιερωνύμου Πυλιώτου μετά του Κυπρίου επιχειρηματίου κ. Πανίκου Ηροδότου.

Η θεία Λειτουργία εδόθη εις τους λειτουργούς και εις τον Ορθόδοξον λαόν της Ραμάλλας ως δώρον του ουρανού επί της γης, ως τόπος αφέσεως των αμαρτιών και αγιασμού και ως πηγή ιαμάτων λυτρώσεως ελπίδος, χαράς και σωτηρίας. Ιδιαιτέραν βαθείαν κατάνυξιν εδημιούργησεν εις τας ψυχάς του εκκλησιάσματος η μεικτή χορωδία Ραμάλλας, ψάλλουσα εις την αραβικήν γλώσσαν εις ύφος βυζαντινόν, ιδίως εις τους ύμνους του Κοινωνικού «αινείτε τον Κύριον εκ των ουρανών» τον συγγραφέντα υπό του Αγίου Νεκταρίου τον ύμνον εις την Θεοτόκον «Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε», και μελοποιημένον εις την ιεράν Μονήν Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους. Ηπόρει κανείς δια την δύναμιν της φωνής, την αρμονίαν του μέλους, την ευσέβειαν του ύφους και ηδύνετο και συνεκινείτο εκ τοιούτου μέλους ενισχύοντος την ανάβασιν εις τα ουράνια ύψη της θείας δόξης.

Ο Μακαριώτατος εκήρυξεν εις το κοινωνικόν τον θείον λόγον, έχοντα ελληνιστί ως έπεται:

«Μη ουν μεριμνήσητε λέγοντες, τι φάγωμεν η τι πίωμεν η τι περιβαλώμεθα; Πάντα γαρ ταύτα τα έθνη επιζητεί. Οίδε γαρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απάντων. Ζητείτε δε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν», ( Ματ. 6:31-33).

Μη καταληφθήτε, λοιπόν, ποτέ από ανήσυχον φροντίδα, λέγοντες, τι θα φάγωμεν η τι θα πίωμεν η τι θα περιβληθώμεν ως ένδυμα; Διότι οι εθνικοί και ειδωλολάτραι ζητούν όλα αυτά... Ζητείτε δε πρωτίστως και κυρίως την επικράτησιν της βασιλείας του Θεού και την απόκτησιν των αρετών, που ο Θεός ζητεί από σας και όλα αυτά τα επίγεια θα σας δοθούν με εκείνα.

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

Ευχαριστούμεν Κύριον τον Θεόν ημών, διότι συνήγαγεν σήμερον πάντας ημάς, Ποιμένα και ποίμνιον εις την ενότητα της πίστεως και της κοινωνίας του Αγίου Πνεύματος δια της συμμετοχής μας εις το κοινόν ευχαριστιακόν ποτήριον του σώματος και του αίματος του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού, εν τω ιερώ Ναώ της Μεταμορφώσεως εις την μεγάλην πόλιν της Ραμάλλας. Ευχαριστούμεν Κύριον τον Θεόν ημών, διότι το παλαίφατον Πατριαρχείον των Ιεροσολύμων, η Μήτηρ όλων των Εκκλησιών, δηλονότι κλήρος και λαός «διήλθομεν», κατά τον ψαλμωδόν, «δια πυρός και ύδατος και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν»(ψαλμ. 65/66, 12).Image

Η δε αναψυχή ημών, αγαπητοί μου αδελφοί, δεν είναι άλλη από την βεβαιότητά μας εις την ελπίδα της Αναστάσεως του Θεού και Σωτήρος ημών Χριστού. «Ευλογητός ο Θεός», κηρύττει ο απόστολος Πέτρος, «και Πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο κατά το πολύ αυτού έλεος αναγεννήσας ημάς εις ελπίδα ζώσαν δι' αναστάσεως Ιησού Χριστού εκ νεκρών», (Πετ. Α,1-3).

Το γεγονός της αναγεννήσεώς μας εις ελπίδα ζώσαν δι' αναστάσεως του Ιησού Χριστού εκ νεκρών, δεν είναι απλώς κήρυγμα ηθικολογικόν, αφηρημένον και αόριστον, αλλά είναι η πραγματικότης του μυστηρίου της θείας οικονομίας, δηλονότι της ενσαρκώσεως και ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου, το οποίον (μυστήριον) βιώνομεν δια της Εκκλησίας και εντός της Εκκλησίας, η οποία αποτελεί το σώμα του Χριστού, εν ταυτώ δε και την κολυμβήθραν, ένθα κατοικεί το Άγιον Πνεύμα, το Πνεύμα του Χριστού.

Αυτή ακριβώς είναι η αγία του Χριστού Εκκλησία, εντός της οποίας προγευόμεθα αλλά και προετοιμαζόμεθα, κατά τον Απόστολον Πέτρον και πάλιν, τετηρουμένην εν ουρανοίς εις υμάς τους εν δυνάμει Θεού φρουρουμένους δια πίστεως εις σωτηρίαν ετοίμην αποκαλυφθήναι εν καιρώ εσχάτω», (Πέτρ. Α' 1, 4-5).

Και διερωτώμεθα, ποία είναι η άφθαρτος κληρονομία η τετηρημένη εν ουρανοίς; Είναι η βασιλεία και η δικαιοσύνη του Θεού, την οποίαν πρέπει πρώτον να ζητώμεν κατά το παράγγελμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού: «Ζητείτε δε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν», (Ματ. 6,33).

Με άλλα λόγια, αγαπητοί μου, δεν πρέπει να καταλαμβανώμεθα από ανήσυχον φροντίδα και αγωνίαν λέγοντες τι φάγωμεν η τι πίωμεν η τι θα περιβληθώμεν ως ενδύματα. «Οίδε γαρ ο πατήρ υμών ο ουράνιος ότι χρήζετε τούτων απάντων», (Ματ. 6,32)• διότι ο ουράνιος πατήρ σας γνωρίζει ότι έχετε ανάγκην όλων των επιγείων και βιωτικών πραγμάτων. «Και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν», (Ματθ. 6.33).

Οι εθνικοί, δηλονότι αυτοί οι οποίοι δεν μεριμνούν δια την ψυχήν αυτών και αδιαφορούν δια την μέλλουσαν ζωήν και κρίσιν, την βασιλείαν και δικαιοσύνην του Θεού αντιστοίχως, αυτοί επιζητούν μόνον τα επίγεια και βιωτικά. «Τα έθνη επιζητεί ταύτα», λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος, «οις ο πόνος άπας κατά τον παρόντα βίον, οις λόγος ουδείς περί των μελλόντων, ουδέ έννοια των ουρανών».

Κατά δε τους Κυριακούς λόγους: «Τι γαρ ωφελείται άνθρωπος, εάν τον κόσμον όλον κερδίση την δε ψυχήν αυτού ζημιωθή; η τι δώσει άνθρωπος αντάλλαγμα της ψυχής αυτού»; (Ματθ. 16,26).

Προσέχοντες εις τους θείους τούτους λόγους, αγαπητοί μου, αντιλαμβανόμεθα ότι η ανθρωπίνη οντότης δεν συνίσταται από σάρκα και οστά μόνον, αλλά και από ψυχήν άϋλον ζώσαν νοεράν και αθάνατον και συνεπώς μη ανταλλάξιμον.

Του υπερτάτου και θείου τούτου αγαθού της ψυχής, υπέρ της οποίας μυριάδες αγίων μαρτύρων της αγάπης του Χριστού και της βασιλείας του Θεού Πατρός «ετόλμησαν αποθανείν», (Ρωμ. 5,7) καλούμεθα να αναλάβωμεν την μέριμναν εις έκαστος εξ ημών. Τούτο ακριβώς σημαίνει, αγαπητοί μου, «ζητείτε πρώτον την βασιλείαν των ουρανών».

Της μερίμνης ταύτης, δηλονότι της ψυχής των λογικών αυτής προβάτων και της ζητήσεως της βασιλείας του Θεού επιμελείται και η αγία των Ιεροσολύμων Εκκλησία εν μέσω θλίψεων, στενοχωριών και ποικίλων αγώνων κατά ορατών και αοράτων δυνάμεων του σκότους του αιώνος τούτου, μη δειλιώσα, αλλά τουναντίον «καυχωμένη, κατά Παύλον, εν ταις θλίψεσιν ειδούσα ότι η θλίψις υπομονή κατεργάζεται, η δε υπομονή δοκιμήν, η δε δοκιμή ελπίδα• η δε ελπίς ου καταισχύνει, ότι η αγάπη του Θεού εκκέχυται εν ταις καρδίαις ημών δια Πνεύματος Αγίου του δοθέντος ημίν», (Ρωμ. 5, 3-5).

Αμήν».

Μετά την απόλυσιν ο Μακαριώτατος απένειμεν ειδικά μετάλλια των χιλίων πεντακοσίων ετών της ιστορίας του Πατριαρχείου εις τα μέλη της προηγουμένης Εκκλησιαστικής Επιτροπής, υπηρετησάσης με αφοσίωσιν εις την Κοινότητα δι' έτη πολλά και εις τους ψάλτας της Εκκλησίας. Μετά την θείαν λειτουργίαν ηκολούθησε δεξίωσις εις την παρακειμένην τω ιερώ Ναώ αίθουσαν.

Ο Μακαριώτατος ανεκοίνωσεν υπογραφείσαν ήδη την συμφωνίαν, βάσει της οποίας εις πλησιόχωρον εις γην του Πατριαρχείου, εκτάσεως 6 στρεμμάτων, εκχωρουμένων, ανεγείρεται συνοικισμός δια την κατοίκησιν των εχόντων πρόβλημα στέγης μελών της Κοινότητος. Το project τούτο ενίσχυσεν υλικώς ο Μακαριώτατος δια δωρεάς 15.000$.

Ταυτοχρόνως ο Μακαριώτατος ανεκοίνωσε και την έναρξιν ανεγέρσεως αιθούσης σχολείου και Κατηχητικού σχολείου. Μετά την δεξίωσιν ο Πατριάρχης μετά της συνοδείας Αυτού επεσκέφθη τον κατοικούντα εις το κτιριακόν συγκρότημα του ναού, Οικονόμου ιερέως π. Γιακούμπ.

Εν συνεχεία ο Μακαριώτατος και η συνοδεία Αυτού παρεκάθισεν εις τράπεζαν παρατεθείσαν προς τιμήν Αυτού και πολλών προσκεκλημένων εκ της Κυβερνήσεως, της Δημαρχίας και του ποιμνίου εις εστιατόριον της πόλεως.

Εμφανίσεις: 40219
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!