Εκκλησία και ανθρώπινα δικαιώματα στον απόηχο της παρέλασης ''Υπερηφάνειας''
- Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 09 Ιουνίου 2014
-
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr - 20.18
-
Του Μητροπολίτη Ταμασού κ. Ησαϊα
Οι εντολές αγάπης του Ιησού, η διακήρυξη του απ. Παύλου ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων και η φιλανθρωπική πρακτική των αποστόλων αποτελούν την πρώτη επανάσταση υπερ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην οικουμένη.
Αυτά ως ιερά παρακαταθήκη διατηρούνται μέσα στα ήθη, έθιμα και παραδόσεις του Κυπριακού Ορθόδοξου Χριστιανικού Ελληνισμού τα οποία διαφύλαξαν την ύπαρξη και συνέχεια του Λαού μας για Χιλιετηρίδες.
Αυτά αποτελούν μέρος της σκέψεως και της συνείδησης του μέσου κοινού Κυπρίου και είναι αυτές οι αρχές της συνείδησης που θα πρέπει να αποτελούν τον καταλύτη και το κριτήριο για την ορθή ερμηνεία του τι σημαίνει οικογενειακός θεσμός, τι αποτελεί ηθική πτώση και τι αποτελεί απλή ελευθερία έκφρασης.
Πρέπει όμως να αποδεχθούμε τονίζει ο σύγχρονος Άγγλος καθηγητής της Οξφόρδης επίσκοπος Κάλλιστος Γουέαρ ότι στην Ευρώπη σήμερα οι περισσότεροι δεν έχουν ζωντανή επαφή με την πίστη
"..Οπότε, ο σεβασμός για την ελευθερία του κάθε προσώπου είναι… το ουσιώδες συστατικό της Ευρώπης σήμερα δηλ… ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ακολουθεί την προσωπική του συνείδηση προκειμένου να κάνει τις ηθικές του επιλογές, εφόσον βεβαίως αυτές δεν είναι καταστροφικές για τη ζωή της κοινότητας.. Εμείς οι χριστιανοί μπορούμε να συνεργαστούμε άριστα με ανθρώπους που δεν έχουν καμία θρησκευτική πίστη ή που ανήκουν σε άλλες πίστεις, εφόσον μοιραζόμαστε αυτόν τον σεβασμό στην ελευθερία του ανθρώπου".
Έτσι παρόλη τη διαφωνία μου δεν εναντιώθηκα στην παρέλαση των Λ.Ο.Α.Τ. εφόσον αυτή θα γινόταν κόσμια αλλά διαμαρτυρήθηκα για τα μηνύματα και τα νομοσχέδια που αυτή πρεσβεύει και τα οποία προσβάλλουν την χριστιανική ηθική.
Από την άλλη“Γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει υμᾶς” . Τα κυριότερα που μας ανησυχούν είναι η υιοθέτηση παιδιών και η ποινικοποίηση των ομοφοβικών σχολιασμών. Στο πρώτο τα παιδιά θα στερούνται τους γονείς ως πατέρα και μητέρα και στο δεύτερο που είναι και στην άμεση ατζέντα για προώθηση νομοσχεδίου χρειάζονται διευκρινήσεις .
Βεβαίως και συμφωνούμε ότι κάθε έκφραση που προτρέπει βία και μίσος πρέπει να καταδικάζεται. Φυσικά αυτό δεν πρέπει να αφορά μόνο τους ομοφυλόφιλους.
Επί του προκειμένου όμως πρέπει να διευκρινιστεί στο νομοσχέδιο ότι ο σχολιασμός για τους ομοφυλόφυλους δεν θα απαγορεύει την Αγία γραφή που θεωρεί την ομοφυλοφιλία αμαρτία αλλά και το δικαίωμα της Εκκλησίας να διδάσκει την θεραπεία της.
Σε σχέση με τα επεισόδια παρόλο που ήταν δικαίωμα κάποιων να πουν την δική τους άποψη δεν έπρεπε να προσπαθήσουν να την επιβάλουν με βία όσο προσβεβλημένοι και αν ένοιωθαν από την παρέλαση.
Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι η Ορθοδοξία είναι νοσοκομείο ψυχών και Ο Ιατρός όλων Ιησούς Χριστός δεχόταν όλους αδιακρίτως αφού βέβαια στο τέλος τους προέτρεπε σε μετάνοια : "πορεύου και μηκετι αμάρτανε".
Στην Κύπρο οι περισσότεροι εκτός εξαιρέσεων δεν πάσχουμε από ομοφοβία αλλά από θεοφοβία.
Η εκκλησία της Κύπρου δεν οργάνωσε ούτε προέτρεψε κανέναν να διακόψει αυτή την ελεύθερη έκφραση των ΛΟΑΤ όσο και αν διαφωνεί μαζί τους.
Γι΄αυτο και εγώ ως Επίσκοπος αρκέστηκα σε μια ειρηνική πορεία στο προεδρικό μαζί με λίγους εκπροσώπους από τις ενορίες μας και παρέδωσα 5000 υπογραφές συμπολιτών μου οι οποίοι διαφωνούν με την προαναφερόμενη ατζέντα των ΛΟΑΤ.
Επίσης εκφράσαμε την δυσαρέσκεια μας για δηλώσεις στελεχών του ΛΟΑΤ υπέρ των εκτρώσεων ( δολοφονίας αγέννητων παιδιών).
Με τη δικαιολογία της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ένας πολιτισμός δεν πρέπει να επιβάλει τον τρόπο ζωής του στους άλλους.
Επίσης το έργο της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν πρέπει να υπηρετεί τα πολιτικά συμφέροντα κάποιων μόνο όταν έχουν ανάγκη από ψήφους και υπάρχουν κάμερες.
Ο αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα μπορεί να αποβεί καρποφόρος μόνο όταν υπηρετεί την σωτηρία του ανθρώπου και στην επίγεια αλλά και μεταθάνατον ζωή.
Υπηρετώ τα ανθρώπινα δικαιώματα από πολλά φόρουμ και πάντοτε τηρώ τον κανόνα της αμεροληψίας και του σεβασμού της διαφορετικής άποψης.
Αγαπώ τον πλησίον και έχω βάλει την ζωή μου σε κίνδυνο πολλές φορές για τον συνάνθρωπο. Θα ήταν υποκρισία για΄μενα τώρα να σιωπήσω και να μην ομολογήσω την αλήθεια του Ευαγγελίου για το ανθρώπινο πρόσωπο.
Όπως πολύ σωστά δήλωσε η Ιερά Σύνοδος μιας ομόδοξης χώρας "Είναι απαράδεκτο να εισάγονται στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θέσμια, τα οποία αποδυναμώνουν ή και ακυρώνουν τόσο την ευαγγελική όσο και τη φυσική ηθική.
Η Εκκλησία διαβλέπει ένα μεγάλο κίνδυνο στην νομοθετική και κοινωνική υποστήριξη κάθε είδους κακού, λ.χ. της σεξουαλικής ακολασίας και διαστροφής, της λατρείας της κερδοσκοπίας και της βίας.
Εξίσου απαράδεκτη είναι και η νομιμοποίηση ανήθικων και απάνθρωπων πράξεων όπως π.χ. των αμβλώσεων, της ευθανασίας, της χρήσεως των ανθρωπίνων εμβρύων στην ιατρική, των πειραμάτων που αλλοιώνουν την ανθρώπινη φύση κλπ.
Δυστυχώς στην κοινωνία εμφανίζονται νομοθετήματα και πολιτικές πρακτικές που όχι μόνο επιτρέπουν παρόμοιες ενέργειες αλλά και δημιουργούν τις προϋποθέσεις επιβολής αυτών στην κοινωνία μέσω των ΜΜΕ, του εκπαιδευτικού συστήματος και του συστήματος υγείας, της διαφήμισης, του εμπορικού τομέα και των διάφορων υπηρεσιών.
Επί πλέον οι πιστοί, οι οποίοι θεωρούν τα φαινόμενα αυτά αμαρτωλά πιέζονται είτε να αναγνωρίσουν την αποδοχή της αμαρτίας είτε, στην αντίθετη περίπτωση, υπόκεινται σε διακρίσεις και διώξεις.
Οι νόμοι πολλών χωρών τιμωρούν τις πράξεις, οι οποίες προκαλούν ζημία στον άλλο. Όμως η εμπειρία της ζωής αποδεικνύει ότι οι ζημίες που προκαλεί ο άνθρωπος στον εαυτό του επεκτείνονται επίσης και στους γύρω του, σε όσους συνδέονται με αυτόν με δεσμούς συγγενικούς, φιλικούς, γειτονικούς, εμπλέκονται σε κοινές δραστηριότητες, έχουν κοινή ιθαγένεια.
Ο άνθρωπος φέρει την ευθύνη για τις συνέπειες της αμαρτίας, διότι η επιλογή του υπέρ του κακού επιδρά καταστρεπτικά όχι μόνο στους πλησίον αλλά και σε ολόκληρη τη Θεία Δημιουργία.’’
- Εμφανίσεις: 47066