Καρπασίας Χριστοφόρος: «Όλοι είμαστε Θεοφόροι»
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012
-
Γράφτηκε από τον/την Λουκά Παναγιώτου - 12.47
-
Παρουσία πλήθους πιστών, τιμώντων την μνήμη του οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Στυλιανού του Παφλαγόνος, τελέσθηκε στον Ενοριακό ιερό ναό του Αγίου Στυλιανού στον Προσφυγικό Οικισμό Άσπρες, στη Λευκωσία, ο Εσπερινός και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.
Στον Μέγα Πανηγυρικό Αρχιερατικό Εσπερινό χοροστάτησε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, ενώ ανήμερα της εορτής τελέσθηκε ο Όρθρος και η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου, ο οποίος ανέλαβε και την διακονία του λόγου.
«Όταν γιορτάζουμε την μνήμη ενός αγίου, όπως γιορτάζουμε σήμερα την μνήμη του οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Στυλιανού, μπροστά μας παρουσιάζεται μία ταυτότητα», ανέφερε στο κήρυγμα του ο Επίσκοπος Καρπασίας.
«Ενώπιον μας έχουμε ένα Θεοφόρο. Ένα άνθρωπο, ο οποίος έφερε την ίδια φύση με την δική μας και μέσα από την ασκητική, πνευματική, μυστηριακή ζωή κατέστη Θεοφόρος. Έφερε δηλαδή ενεργά μέσα του την Χάρη, την ενέργεια, την λάμψη, το φως του Θεού», είπε.
«Ένας χριστιανός για να ολοκληρωθεί και να σωθεί πρέπει να είναι Θεοφόρος», πρόσθεσε, για να υποστηρίξει ότι «όλοι είμαστε Θεοφόροι» και να εξήγησε στην συνέχεια γιατί είμαστε Θεοφόροι, καθώς και ποια η διαφορά μας από τους αγίους.
«Από την στιγμή που βαπτιζόμαστε και δεχόμαστε μέσα μας την χάρη του Αγίου Πνεύματος και ενδυόμαστε τον Χριστό γινόμαστε Θεοφόροι. Μέσα μας, δηλαδή, φέρουμε πραγματικά, οντολογικά, κυριολεκτικά την ίδια την Χάρη και τον ίδιο τον Θεό μέσα μας».
Ο Θεοφιλέστατος τόνισε ότι «όταν κοινωνούμε το σώμα και το αίμα του Χριστού και ενωνόμαστε μυστηριακά με τον Θεό, φέρουμε μέσα μας τον Θεό. Ο απόστολος Παύλος, μάλιστα, λέει ότι γινόμαστε «σύναιμοι και σύσσωμοι τω Χριστώ», οπότε ο καθένας από μας φέρει τον Θεό μέσα του, από την στιγμή που ενσωματώνεται στο σώμα της Εκκλησίας».
Αναφερόμενος στην διαφορά μας με τους αγίους, ο Καρπασίας Χριστοφόρος, υπογράμμισε πως «οι άγιοι είχαν κατανοήσει, είχαν συνειδητοποιήσει αυτή την πραγματικότητα, ότι ήταν ενωμένοι με τον Θεό, ότι βρισκόντουσαν σε κοινωνία με το Θεό και αγωνίζοντο σε όλη τους την ζωή να διαφυλάξουν και να αυξήσουν αυτή την Χάρη. Το έργο των χριστιανών, από την ώρα που βαπτίζονται και μετά, είναι αυτός ο αγώνας να κρατήσει και να διαφυλάξει, δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού, δια της πνευματικής και μυστηριακής ζωής αυτή την Χάρη την οποία του έδωσε δωρεάν ο Θεός και μπήκε μέσα του».
Μίλησε, επίσης, για τα τρία στάδια, τα τρία πνευματικά επίπεδα, για τα οποία μιλούν οι Πατέρες και τα οποία πρέπει να περνά καθημερινά ο άνθρωπος μέχρι την ημέρα του θανάτου του. Το πρώτο στάδιο είναι το στάδιο της καθάρσεως, το δεύτερο στάδιο είναι ο φωτισμός και όταν φωτιστεί ο άνθρωπος φθάνει στο τρίτο στάδιο που είναι η θέωση.
«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε», επεσήμανε ο Θεοφιλέστατος, «είναι ότι κατέχουμε, έχουμε, ζούμε, βιώνουμε μέσα στην καρδιά μας από την ημέρα του βαπτίσματος μας την Χάρη του Θεού και είμαστε Θεοφόροι. Αυτή είναι η ταυτότητα μας ως ορθοδόξων χριστιανών. Το δεύτερο είναι πρέπει να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε αυτή την Χάρη και αυτή την Χάρη την αυξάνουμε και την διατηρούμε με την όλη ζωή που κάνουμε μέσα στην Εκκλησία και κυρίως με την κάθαρση, τον φωτισμό και την θέωση».
«Αυτή ήταν η ζωή και του αγίου Στυλιανού, του οποίου τιμούμε σήμερα την μνήμη και έρχεται η Εκκλησία τον βάζει εκεί στο κέντρο για να μας υποδείξει πως και εμείς να ζήσουμε για να φθάσουμε στην ίδια πνευματική κατάσταση με αυτόν και εύχομαι δια πρεσβειών του αγίου Στυλιανού να μας αξιώσει ο Θεός», κατέληξε.
- Εμφανίσεις: 66302