Στον Πανεπιστημιακό Ναό λειτούργησε ο Αρχιεπίσκοπος (Φώτο)
- Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012
-
Γράφτηκε από τον/την Super User
-
Φωτορεπορτάζ για τη Romfea.gr, Γιώργος Φερδής
Την Θεία Λειτουργία τέλεσε σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος επί τη ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών, στον Πανεπιστημιακό Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου στην οδό Ερμού.
Από νωρίς το πρωί ερχόταν κόσμος και κυρίως εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Στην ώρα του κηρύγματος διαβάστηκε από τον ιερέα του Ναού η εγκύκλιος του Μακαριωτάτου για την γιορτή των Τριών Ιεραρχών.
Μέσα στο μήνυμα του ο Αρχιεπίσκοπος περιγράφοντας την ζωή και τις δραστηριότητες των τριών Ιεραρχών πέρασε και μήνυμα για την σημερινή κατάσταση λέγοντας:
«Εορτάζουν σήμερα όλοι εκείνοι που δεν σταματούν σε επιδόματα την προσπάθεια τους αλλά αντιλαμβάνονται το ψωμί του αδερφού».
Στην τελετή του μνημοσύνου παρευρέθηκαν πολλοί καθηγητές του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο πρύτανης κ. Θεοδόσιος Πελεγρίνης, και καθηγητές από το Τμήμα της Κοινωνικής και Ποιμαντικής Θεολογίας καθώς και ο Κοσμήτορας κ. Μάριος Μπέγζος.
Τέλος να αναφερθεί ότι ο Μακαριώτατος παρέστη σε ειδική εκδήλωση του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η εν λόγω εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών, οι οποίοι είναι και προστάτες των γραμμάτων.
Ομιλητής της εορταστικής εκδήλωσης ήταν ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας της Αθήνας Αρχιμ. π. Νικόλαος Ιωαννίδης, με θέμα: «Εκκλησία και Κοινωνία κατά τους Τρεις Ιεράρχες».
Αναφερόμενος στην προσωπικότητα ενός εκάστου των Τριών Ιεραρχών τόνισε μεταξύ άλλων ότι κατά τον ιερό Χρυσόστομο ο όρος «δίκαιος» είναι συνώνυμος της «αρετής». Έτσι, η θεία δικαιοσύνη καθορίζει τη σχέση του Θεού και του ανθρώπου, αλλά και των ανθρώπων μεταξύ τους, εξασφαλιζόμενη ως τέλεια κοινωνία στην Εκκλησία του Χριστού, αφού ο Θεάνθρωπος Κύριος δεν είναι μόνον ο Λυτρωτής του κόσμου, αλλά και ο Νομοθέτης (Christus redemptor et legislator).
H Εκκλησία, συμπλήρωσε, πάντοτε πίστευε ως Θεανθρώπινος οργανισμός και ως σώμα Χριστού μετέχει στο νυν και στο επέκεινα, στο κτιστό και στο άκτιστο, έχοντας ως επιδιώξεις της την πνευματική πρόοδο και τη σωτηρία των πιστών, αλλά και μεριμνώντας για τα κοινωνικά προβλήματα, αφού τα μέλη της και τα μέλη της πολιτείας είναι οι ίδιοι άνθρωποι.
Οι Τρεις Ιεράρχες, χωρίς να αναμειγνύονται στα εσωτερικά της πολιτείας, δεν έπαυαν να πιστεύουν στη συνύπαρξη, την συνεργασία και την αλληλοβοήθεια. Ασχολούμενοι με το «κατά κόσμον ζην», άφησαν πίσω τους ένα τεράστιο φιλανθρωπικό έργο.
Περαιτέρω, οι Τρεις Ιεράρχες ακολουθώντας την Καινοδιαθηκική και μάλιστα την Παύλειο διδασκαλία, τόνιζαν ότι οι Χριστιανοί οφείλουν να σέβονται την κοσμική εξουσία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι φορείς αυτής της εξουσίας μπορούν να την ασκούν ανεύθυνα και ανεξέλεγκτα. Απόδειξη αυτού αποτελεί η σαφής διάκριση μεταξύ του «προσώπου» του άρχοντος και του «θεσμού» της κρατικής εξουσίας.
Ο άρχοντας, όντας ο ίδιος κατά τον Γρηγόριο τον Μέγα εικόνα Θεού, κυβερνά επί της γης όμοιες εικόνες Θεού. Γι’ αυτό είναι υποχρεωμένος, σεβόμενος το αρχέτυπο, δηλαδή τον θεό, να μη γίνεται κοσμοκράτορας και τύραννος, αλλά φιλάνθρωπος όπως ο Θεός, «βοηθός αρετής και ανταγωνιστής κακίας».
Συνεπώς, η υποταγή στους άρχοντες επιβάλλεται κατά τον Μ. Βασίλειο υπό την προϋπόθεση ότι η εξουσία τους δεν παρεμποδίζει τις εντολές του Θεού. Σε αντίθετη περίπτωση, η υπακοή δεν ισχύει «γιατί θα αποτελούσε υποταγή και εφαρμογή του νόμου του κρατούντος άρχοντα και όχι του κτίσαντος Θεού».
Ο Καθηγητής π. Νικόλαος Ιωαννίδης ολοκλήρωσε την ομιλία του επισημαίνοντας ότι ο λόγος των Τριών Ιεραρχών αποτελεί το μόνο ενοποιητικό και μη ψευδεπίγραφο στοιχείο ενός αληθινού και δίκαιου τρόπου διακυβέρνησης για την ελευθερία και την αρμονική διαβίωση των ανθρώπων.
- Εμφανίσεις: 112539