π. Νείλος: «Τον συκοφάντη μου θα κρίνουν τα αρμόδια Δικαστήρια»

neilos

Ανταπόκριση από Ρώμη - 01.33

Συναντήσαμε τον π. Νείλο Βατοπαιδινό σε διάλειμμα Διεθνούς Συνεδρίου που διεξήχθη στο Ρ/Καθολικό Πανεπιστήμιο του Λατερανού.

Παρουσία καρδιναλίων, πρεσβευτών και διεθνούς κύρους επιστημόνων, το πρώτο των Διεθνών Συνεδρίων, προγραμματισμένων στην Ιταλία για τον εορτασμό της 17ης εκατονταετηρίδας της μεταστροφής στον Χριστιανισμό το έτος 312 μ.Χ του Μεγάλου Κωνσταντίνου.

Κατά την διάρκεια των εργασιών φανερώθηκε ότι η «Κωνσταντιανή» έρευνα, συνεχίζει από τον 4ο αιώνα μέχρι σήμερα, τόσο αναφορικά με την προσωπικότητα του Βασιλέως όσο και για τον χρόνο της μεταστροφής του στον Χριστιανισμό και την νομοθεσία του.

Σ’ αυτά τα τελευταία χρόνια νέες μελέτες εμβάθυναν σ’ αυτά τα ζητήματα, βασισμένες στα έργα του Λαταντίου και του Ευσεβίου της Καισαρείας, γνωστοί Χριστιανοί συγγραφείς οι οποίοι γνώρισαν προσωπικά τον Μέγα Κωνσταντίνο.

Ενδιαφέρουσες εκθέσεις παρουσιάστηκαν, για ακόμη μία φορά, πάνω στις αντικρουόμενες απόψεις των επιφανών επιστημόνων αναφορικά με την μεταστροφή και το βάπτισμα του Μέγα Κωνσταντίνου.

Κατά την διάρκεια των ομιλιών του ο Giorgio BARONE-ADESI, Τακτικός Καθηγητής του Ρωμαϊκού και Βυζαντινού Δικαίου στο Πανεπιστήμιο “MAGNA GRÆCIA” του Καταντζάρο, (π. Νείλος Βατοπεδινός) παρουσίασε παρατηρήσεις του περί της βασιλικής Αρχιεροσύνης του Μεγάλου Κωνσταντίνου, «Επίσκοπος των εκτός», αναφορικά με τον ρόλο του Ισαποστόλου, προστάτη όλων των Χριστιανών και εκτός της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Ο επιστήμων υπέδειξε πως η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει την Αγιότητά του και τον παρουσίασε ως παράδειγμα όλων των Χριστιανών Βασιλέων και νομοθετών.

Ο π. Νείλος έδωσε στην Romfea.gr την εξής αποκλειστική γραπτή του δήλωση αναφορικά με την καθαίρεσή του στις τάξεις των Μοναχών.

«Αγαπητέ Κύριε Πολυγένη,

Σιωπώντας επί 4 χρόνια των συνεχών προκλήσεων και διωγμών, ενημερώθηκα για την πράξη της καθαιρέσεως μου από την Ιερωσύνη, μέσω του διαδικτύου και συγκεκριμένα από την ιστοσελίδα της Ι.Μ. Ιταλίας και Μελίτης και άλλη ελληνική εκκλησιαστική ιστοσελίδα που τελευταία φαίνεται ότι έχει εξελιχθεί σε άτυπο γραφείο τύπου του Πατριαρχείου, αλλά και αυτό είναι απολύτως απαράδεκτο, από το facebook του Πρωτοσύγκελου της Μητρόπολης Ιταλίας Ευάγγελου Υφαντίδη..!

Επιλέγω να απαντήσω στις ερωτήσεις των χιλιάδων επωνύμων και απλών πιστών, που έχουν μείνει κατάπληκτοι από το γεγονός, μέσω της Romfea.gr.

Ήδη βέβαια οι Νομικοί μου παραστάτες έχουν πράξει τα δέοντα στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Το ζήτημα ξεκίνησε από μία έκθεση, ένα άθλιο, ρυπαρό και βαρύτατα προσβλητικό κείμενο που απευθύνθηκε στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στην Ιερά Σύνοδο, τον Οκτώβριο του 2011 με συντάκτη τον Μητροπολίτη Ιταλίας και Μελίτης.

Η χειρόγραφη υποσημείωση του συντάκτη της, «με ανυπόκριτη αγάπη», (αναρωτιέμαι μπορεί να υπάρξει και αγάπη ενυπόκριτη..!;), παραμένει χωρίς σχολιασμό…

Το έγγραφο προσβάλλει στην πραγματικότητα όλην την Αγίαν Ορθόδοξη Εκκλησία, την αγαπημένη μας Μητέρας και εν συνεχεία την Ελλάδα και την Ιταλία, χώρες των οποίων έχω την τιμή να είμαι υπήκοος.

Από τον Ιούνιο του 2010 δεν ανήκω στον Ιερό κλήρο ούτε της Μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης ούτε της Μητροπόλεως Δημητριάδος.

Με κανονικό απολυτήριο της Ι.Μ. Δημητριάδος που εξεδόθη μετά την απόφαση της Μονής της μετανοίας μου, της Ι.Μ.Μ του Βατοπαιδίου, επέστρεψα εκεί για λόγους υγείας και λόγους που σχετίζονται με τα αυξημένα μου καθήκοντα ως Τακτικού Καθηγητού της Νομικής Σχολής.

Δικάστηκα και καταδικάστηκα ερήμην ως…αντάρτης από κάποιον που ποτέ δεν με αναζήτησε από εκείνη την στιγμή.

Διασύρθηκα και συκοφαντούμαι, θίγεται βάναυσα η τιμή και η αξιοπρέπειά μου τόσο ως Πανεπιστημιακού Δασκάλου όσο και ως Αγιορείτου Μοναχού, χωρίς ποτέ να κληθώ έστω σε απολογία.

Από την στιγμή που έγινα κληρικός δεν κλήθηκα ποτέ κανονικώς σε Εκκλησιαστικό Δικαστήριο ούτε στην Βενετία ούτε στον Βόλο ούτε πουθενά αλλού.

Οι Ιεροί Κανόνες που αναφέρονται στην πράξη της καθαίρεσης είναι οι ακόλουθοι:

  1. Ο Κανόνας 31 των Αγίων Αποστόλων ο οποίος καταδικάζει τον Φίλαρχο, ο οποίος είχε κριθεί ένοχος αφού είχε κατασκευάσει Θυσιαστήριο χωρισμένο από τον Επίσκοπό του. Εκτός του Αγίου Όρους οι μοναδικές Μητροπόλεις στις οποίες κανονικώς άνηκα ήταν οι Ιταλίας και Δημητριάδος. Σε καμία εκ των δύο δεν έχω διαπράξει αυτό το έγκλημα. Ο Κανόνας αυτός, ορίζει ακόμα, την ποινή περί των πρεσβυτέρων που συλλειτούργησαν και τον αφορισμό τον πιστών που συμμετήχαν στις Ακολουθίες που έλαβαν εκεί χώρα.

  2. Οι Κανόνες 18 της Καλχιδόνως και 34 του εν Τρούλλο, σύμφωνα με την Βασιλική Νομοθεσία1 καταδικάζουν τις μυστικές λέσχες. Δεν έχω ποτές συμμετάσχει σε μυστικές λέσχες, ούτε λειτούργησα εναντίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας ή της Πατρίδος της Ελλάδος. Η συγκεκριμένη κατηγορία με αναγκάζει να υπερασπιστώ ενώπιον των Δικαστηρίων των χωρών των οποίων είμαι πολίτης και έναντι των οποίων υπήρξα πάντοτε άψογος. Μέχρι σήμερα ακόμα δεν έχω ποτέ πράξει δικαστικώς εναντίων κάποιας Αρχής Εκκλησιαστικής ή Αστικής.

  3. Ο Κανόνας 13 της ΑΒ’ Συνόδου προβλέπει την καθαίρεση του πρεσβυτέρου ο οποίος δεν μνημονεύει τον Επίσκοπό του ή δημιουργεί αίρεση ή σχίσμα. Ακόμα και αν η έκθεση με κατηγορεί πως διέπραξα αυτά τα βαρύτατα εγκλήματα, αμφισβητώ, κατηγορηματικώς και δημοσίως, τέτοιες συκοφαντίες απέναντι της ολόκληρης Ορθοδόξου Εκκλησίας, όπως προβλέπει το Γεροντικόν. Μόνο ως Ιερομόναχος Βατοπαιδινός, από τον Ιούνιου του 2010, ιερούργησα σε Ορθόδοξους Ναούς, πάντοτε με ευλογία των εκάστοτε Επισκόπων, οι οποίοι ανήκουν κανονικώς στον χώρο της Καθολικής Ορθοδοξίας στις Εκκλησίες της Κωνσταντινοπόλεως, της Ρωσίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Ελλάδος.

Καθηρημένος από το πιο Ανώτατο Εκκλησιαστικό Δικαστήριο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας στην οποία έχω την τιμή να υπάγομαι, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δηλαδή, προσφεύγω στις Ορθόδοξες Εκκλησίες στις οποίες Ιερούργησα από τον Ιούνιο του 2010, όπως οι Ιεροί Κανόνες που αναφέρονται στην πράξη καθαιρέσεώς μου με υποχρεώνουν.

Καθηρημένος με βάση τις ανυπόστατες κατηγοριών που αναφέρονται στην μεμνημένη υβριστικότατη και συκοφαντική εναντίον μου έκθεση, επιλέγω να μην την δημοσιοποιήσω προς το παρών, για να μην δημιουργήσω περισσότερη αναστάτωση θίγοντας έτι περισσότερον:

  1. Την συνείδηση των ευλαβών και Ορθοδόξων Κληρικών, Μοναχών και πιστών

  2. Την δημόσια εικόνα του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινοπόλεως ειδικά στην Ιταλία.

Ως Αγιορείτης Μοναχός, αποδέχομαι την «πρόσκληση της καθαιρέσεως στην μετάνοια», είμαι πικραμένος για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η κρίση, όχι σύμφωνο με την ποιότητα των γνωστών υπερμάχων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κτίσεως.

Ως νομοταγής πολίτης της Ελλάδος και της Ιταλίας όμως, προσφεύγω στα Δικαστήρια αμφοτέρων των Χωρών, για τις αξιόποινες πράξεις που έλαβαν χώρα και για τις ζημίες που μου προκάλεσε, ακόμα και στην υγεία μου, ο Έλλην και Τούρκος υπήκοος συγγραφέας της υβριστικής και συκοφαντικής εναντίον μου «εκθέσεως», Μητροπολίτης Ιταλίας.

Ως γνήσιος Έλληνας επιλέγω να μην στραφώ εναντίον των υβριστών και συκοφαντών μου και ενώπιον των αρμοδίων Τουρκικών Δικαστηρίων, όπως έχω το δικαίωμα, σεβόμενος το θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και την πανεθνική προσπάθεια για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Εύχομαι ο Αναστημένος Χριστός μας να οδηγήσει τους θλιβερούς συκοφάντες μου σε οδό μετανοίας.

Νείλος Βατοπαιδινός, (Professore Giorgio Barone-Adesi)

1 Giorgio BARONE-ADESI, «Monachesimo Ortodosso d’ Oriente e Diritto Romano nel Tardo Antico», Milano 1989, σελίδα 337-338.

Εμφανίσεις: 131591
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!